دوره های کمک های اولیه و فوریت های پزشکی

تاریخ برگزاری دوره: 21 و 22 اردیبهشت ماه

با ارائه مدرک دو زبانه هنر ماساژ ایرانیان (قابل استعلام)

امکان اخذ مدرک از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

هزینه قابل پرداخت:

2,250,000 تومان

مشاوره رایگان : 

02144636125 - 02144636068

عنوان دوره مدت دوره روز ساعت تاریخ شروع نحوه برگزاری مبلغ
کمک های اولیه و فوریت های پزشکی 16 پنج شنبه و جمعه 09:00-16:00 1403/02/21 حضوری 2,250,000 تومان

دوره های کمک های اولیه و فوریت های پزشکی
دوره کمک های اولیه و فوریت های پزشکی در موسسه آرت ماساژ که بعد از پایان دوره مدرک معتبر فنی حرفه ای نیز به دانشپذیران داده خواهد شد یکی از دوره های آموزشی بسیار مهم در حوزه سلامت جامعه می باشد. ارائه خدمات کمک های اولیه صحیح و به موقع به مصدومان و بیماران نقش تعیین کننده ای در کاهش خطرات کشنده و ناتوانی های بعدی آنها دارد. به همین دلیل است که تربیت متخصصان در این زمینه یکی از اهداف مهم نظام سلامت هر کشوری است. بنابراین ضمن معرفی دوره کمک های اولیه و فوریت های پزشکی به بررسی اهداف، محتوای آموزشی، روش های آموزشی و مزایای این دوره می پردازیم.

نحوه برگزاری دوره های کمک های اولیه و فوریت های پزشکی

نحوه برگزاری دوره های کمک های اولیه و فوریت های پزشکی

دوره کمک های اولیه و فوریت های پزشکی به صورت حضوری در مجتمع فنی تهران با کلاس های عملی و تئوری تدریس می شود. متقاضیان برای ثبت نام و شرکت در این دوره باید حداقل مدرک تحصیلی داشته باشند. دروس تئوری این دوره توسط پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان مجرب تدریس خواهد شد. در قسمت تئوری به موضوعاتی مانند احیای قلبی ریوی و مراقبت های ویژه، انواع خونریزی ها، شکستگی ها، سوختگی ها و زخم ها و روش های درمان آنها، نکات ایمنی در برابر بیماری های عفونی و … پرداخته شده است. به شرکت کنندگان آموزش داده خواهد شد.

بخش عملی نیز شامل آموزش مانکن های پیشرفته برای یادگیری و کسب مهارت در احیای قلبی ریوی، تزریق، بخیه زدن، انتقال صحیح مصدومین و کمک های اولیه خواهد بود. در پایان دوره از شرکت کنندگان آزمون گرفته می شود و همانطور که گفته شد گواهینامه معتبر دوره کمک های اولیه و فوریت های پزشکی به داوطلبان موفق اعطا می شود.

اهداف دوره های کمک های اولیه و فوریت های پزشکی

اهداف دوره کمک های اولیه و فوریت های پزشکی بسیار متنوع است و باید به آنها توجه کنید. ابتدا شرکت کنندگان پس از گذراندن این دوره می توانند به عنوان امدادگر در مراکز درمانی مانند کلینیک ها، مطب ها و یا بخش های تزریق مشغول به کار شوند. آگاهی از نکات بهداشتی، تزریقات، مراقبت های اولیه پزشکی و غیره به این افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند در کنار پزشکان و پرستاران از بیماران حمایت کرده و خدمات اولیه را ارائه دهند.

این دوره با هدف انجام رسالت اجتماعی طراحی شده است. پس از اتمام دوره، افراد آموزش های لازم برای کمک به دیگران در شرایط اضطراری و بحران را فرا می گیرند. این افراد می توانند در مدارس، ادارات، کارخانه ها و سازمان های مختلف به عنوان نیروهای آموزش دیده کمک های اولیه مشغول به کار شوند. این دوره با هدف ارتقای مهارت های فردی افراد در مواجهه با حوادث و شرایط اضطراری طراحی و برگزار می شود تا همگان بتوانند در صورت بروز حادثه بهترین عکس العمل ممکن را از خود نشان دهند و تا رسیدن نیروهای امدادی به انجام کمک های اولیه بپردازند. .

آشنایی با اصول و اهداف کمک های اولیه (FIRST AID) در شروع دوره

در ابتدای دوره کمک های اولیه و فوریت های پزشکی اصول و اهداف کمک های اولیه و کمک های اولیه به طور کامل به شرکت کنندگان آموزش داده می شود. کارآموزان ابتدا متوجه خواهند شد که هدف کمک های اولیه نجات جان مصدوم و جلوگیری از عوارض جدی تر مربوط به حادثه تا رسیدن کمک است. آنها می دانند که باید بلافاصله پس از تصادف اقدامات لازم برای نجات جان خود را انجام دهند تا از مرگ یا ناتوانی جدی جلوگیری کنند.

شرکت کنندگان همچنین متوجه خواهند شد که قبل از اقدام، ابتدا باید محل را از نظر ایمنی ارزیابی کنند و در صورت وجود خطر، از آن دور بمانند. سپس با درخواست کمک، قرار دادن صحیح بدن مصدوم، بررسی علائم حیاتی آن و در نهایت انجام اقدامات مراقبتی و نجات جان مصدوم، تا رسیدن امدادرسانی به اورژانس تلاش کنند تا جان مصدوم را نجات دهند. با آموزش این اصول، افراد آمادگی لازم برای دسترسی به مراحل بعدی آموزش عملی را خواهند یافت.

آشنایی با قسمت های مختلف بدن برای اقدامات اولیه پزشکی

در هنگام کمک های اولیه و فوریت های پزشکی، بسیار مهم است که شرکت کنندگان در مورد ساختار و عملکرد قسمت های مختلف بدن انسان بیاموزند. در این بخش، شرکت کنندگان با استفاده از مانکن های پیشرفته، فیلم های آموزشی و تصاویر بدن انسان، نحوه قرار دادن و عملکرد اندام های حیاتی بدن مانند قلب، ریه ها، مغز، مهره های ستون فقرات، شریان ها و وریدهای اصلی را در انواع مختلف یاد می گیرند. . ماهیچه ها، استخوان ها و مفاصل، و همچنین مناطق حساس تر بدن. آنها با شکم، سینه، گردن و سر آشنا می شوند.

آنها متوجه خواهند شد که آسیب یا اختلال در کدام قسمت از بدن اثرات جدی‌تر یا حتی کشنده‌تری دارد. همچنین با بررسی دقیق وضعیت اندام ها نحوه انتقال صحیح مصدوم و نکات مهم حین احیا را توضیح می دهیم. علاوه بر این، کارآموزان برای بررسی نبض و تنفس مصدوم و آگاهی از وضعیت عمومی او آموزش می بینند. از طریق این آموزش ها، افراد قادر خواهند بود علائم حیاتی بیمار را بررسی کرده و اولویت های اقدامات پزشکی را تعیین کنند.

در دوره های کمک های اولیه و فوریت های پزشکی نحوه انتقال مجروحان به محل حادثه را بیاموزید

یکی از قسمت های مهم دوره کمک های اولیه آموزش نحوه صحیح انتقال مصدوم از محل حادثه می باشد. مردم روش های مختلفی را برای جابجایی افراد آسیب دیده یاد خواهند گرفت. به فراگیران گفته می شود که در صورت آسیب جدی به ستون فقرات یا گردن باید از تجهیزاتی مانند برانکارد برای انتقال مصدوم استفاده کرد تا آسیب بیشتری به نخاع وی وارد نشود. همچنین در صورت شکستگی پا یا دست استفاده از آتل بسیار ضروری خواهد بود.

از طرفی اگر آسیب جدی وجود نداشته باشد بسته به قدرت امدادگر و وزن مصدوم از روش هایی مانند حمل بازو، حمل دستی صندلی یا روش چهار نفره استفاده می شود. . شرکت کنندگان نیز این روش ها را بر روی مانکن تمرین می کنند تا مهارت های لازم را کسب کنند. هدف از یادگیری از این موارد جلوگیری از آسیب اضافی به مصدوم در حین انتقال است.

برای مطالعه بیشتر   : عنبیه شناسی

عنوان دوره

کمک های اولیه و فوریت های پزشکی

مدت دوره

16

روز

پنج شنبه و جمعه

ساعت

09:00-16:00

تاریخ شروع

1403/02/21

نحوه برگزاری

حضوری

×