فواید طب سوزنی

طب سوزنی یا سوزن درمانی که به زبان چینی به آن ژن جیو گفته می‌ شود، مهم‌ ترین شاخه طب سنتی چینٰ TCM است، که با فرو کردن سوزن‌ های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌ های انرژی دانسته می‌ شوند باعث تسکین درد یا درمان بیمار می‌شود براساس تئوری طب سوزنی، این نقاط خاص بر روی مسیرهای خاصی از بدن با نام گذر گاه meridian   قرار دارند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» (QI) گفته می‌شود در آنها جریان دارد. امروزه طب سوزنی به عنوان مهمترین رویکرد در طب چین و پرطرفدارترین شیوه طب سنتی بین پزشکان در سراسر جهان است.

امگا 3

1. کاهش یا افزایش وزن
طب سوزنی می تواند به تعادل وزن بدن کمک کند هم میتواند به افراد چاق کمک کند که وزنشان را کم کنند و هم به افراد لاغر کمک کند که چاق شوند. بنابراین می توان با طب سوزنی به کم یا زیاد کردن اشتها کمک کرد. جالب است بدانید اکثر نقاطی که در این مورد به کار میرود مشترک است و بدن هوشمند خود به تعادل وزن کمک میکند.
طب سوزنی هم برای کاهش وزن عمومی و هم کاهش وزن موضعی کمک کننده است.
توجه: در مورد کسانی که کاهش وزن پاتالوژیک یا مرضی ندارند، یعنی اگرچه لاغرند ولی از سلامت جسمانی برخوردارند، معمولا طب سوزنی کمک زیادی نمی تواند بکند، ولی در درمان لاغری بیمارگونه مفید است و می تواند باعث افزایش اشتها شود.

امگا 3


2. زیبایی و جوان سازی پوست صورت
طب سوزنی می تواند اثرات شگرفی در زیبایی صورت داشته باشد اثرات آن در کاهش چین و چروک، لیفتینگ صورت، درمان لک و کک و مک، غبغب، افتادگی پلک و ابروها، پیری پوست، کدورت صورت و تیرگی دور چشم بسیار موثر است.


3. بیماری های اعصاب
طب سوزنی در کنترل استرس، بیخوابی، اضطراب و افسردگی مفید است. اثرات طب سوزنی در این زمینه ها برای عموم شناخته شده است. معمولا بیماران به هر دلیلی که برای طب سوزنی مراجعه میکنند از اثرات آرامبخش و شادی آفرین آن سود می برند.


4. درد های حاد و مزمن
برای کمر درد، انواع سردرد، سیاتیک، دیسک کمر، رماتیسم مفصلی و درد های عضلانی طب سوزنی میتواند کمک کننده باشد.
زانو در و فیبرومیالژی (درد کل بدن) نیز با طب سوزنی به خوبی درمان می شوند.


5. بیماری های گوارشی
طب سوزنی می تواند در درمان یبوست نفخ شکم، التهاب معده و روده ها، ترشح زیاد اسید معده و… موثر است.


6. بیماری های تنفسی
طب سوزنی می تواند برای آلرژی، سینوزیت، آسم، تنگی نفس، سرفه مزمن مفید باشد.


7. بیماری های زنان
درمان خوبی است برای درد هنگام پریود، اختلالات قاعدگی، قاعدگی های با حجم زیاد و در درمان فیبروم و کسیت تخمدان و ناباروری به عنوان درمان کمکی موثر است


8. ترک سیگار و انواع اعتیادات
طب سوزنی با ترشح مورفین هایی مانند اندورفین و انکفالین در بدن می تواند برای ترک انواع اعتیادات درمان کمکی مناسبی باشد.

البته در بسیاری از بیماری های دیگر نیز طب سوزنی میتواند کمک کننده باشد.

انواع ماساژ درمانی چیست ؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×