انواع ماساژ درمانی چیست ؟

انواع ماساژ درمانی چیست ؟

مزیای انواع ماساژ درمانی چیست ؟

انواع ماساژ درمانی چیست ؟ : ماساژ درمانی انواع گوناگونی دارد (بیشتر از 250 نوع)، اما چند سبک اصلی ماساژ موجود  می باشد که در این مقاله به آن ها اشاره می نمائیم::

1. ماساژ سوئدی

اگر این سوال برایتان پیش آمده که نخستین سبک ماساژ درمانی چیست ؟ باید در پاسخ به این سوال بگوییم که اگر به دنبال راهی برای آرامش می باشید یا تصمیم دارید تا اولین درمان خود را تجربه نمائید، ماساژ سوئدی باید در بالای لیست شما عزیزان قرار بگیرد. ماساژ سوئدی ترکیبی می باشد  از ضربات طولانی و فشار سبک تا محکم، که به شما احساس تولد دوباره را خواهد داد. درمانگر شما در بیشتر مواقع از پنج تکنیک استفاده خواهد کرد: نوازش و سرخوردن، ورز دادن، مالش، ضربه‌زدن و ارتعاش. اگر دوست دارید تا تنش یا اضطراب خود را کم کنید، حتماً به سراغ ماساژ سوئدی بروید

2. ماساژ ورزشی

بدون تعجب، ماساژ ورزشی برای ورزشکاران یا هر شخصی که سبک زندگی سختی را تجربه می کند، ایده‌آل خواهد بود. تأکید بر تأثیر فعالیت‌های ورزشی بر روی مفاصل، گروه‌های عضلانی، تاندون‌ها، رباط‌ها و بافت‌های نرم می باشد. برای اطمینان از اینکه درمانگر واقعاً به سرش ضربه می‌زند، می‌توانید انتظار یک ارزیابی اولیه را داشته باشید، به همین دلیل یک برنامه متناسب دریافت خواهید کرد.

3. ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی روغن‌های ضروری را در تجربه ماساژ ادغام خواهد کرد. استفاده از اسانس‌ها به هزاران سال پیش از مصر باستان بر خواهد گشت، جایی که بیشتر ماساژهای رایحه دار و حمام‌های معطر ارائه می‌کردند. ترکیب این دو عنصر باعث آرامش خواهد شد و بسته به نوع رایحه‌هایی که ماساژور شما انتخاب می‌نماید، می‌تواند به روحیات شما نشاط دهد.

هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

5. ماساژ سنگ داغ

فایده استفاده از سنگ داغ در حین ماساژ  چه خواهد بود؟ و چه چیزی را در پی خواهد داشت  ماساژدرمانگر سنگ‌های گرم شده را روی بدن شما قرار خواهد داد و در بیشتر مواقع از آنها برای ماساژ استفاده خواهند کرد. این اثر به درمانگر اجازه خواهد داد تا در عین اعمال فشار سبک‌تر، عمیق‌تر آن را وارد نماید. ماساژ سنگ داغ به تنظیم گردش انرژی چی یا شی در بدن کمک می نماید. 

اهداف انواع ماساژ درمانی چیست ؟

اهداف انواع ماساژ درمانی چیست ؟

6. ماساژ تایلندی

تفاوت ماساژ تایلندی با دیگر تکنیک‌ها در این  می باشد که بیمار روی زمین دراز خواهد کشید و فعالانه در جلسه ماساژ شرکت می‌نماید (در دیگر روش‌ها فرد هیچ گونی حرکت و مشارکتی نخواهد داشت). در طی درمان تنها فشاری ملایم، با کشش داخلی برای آرامش کامل بدن اعمال خواهد شد که می‌تواند مشکلات مربوط به مفاصل و ستون فقرات را رفع نماید.

7. ماساژ بافت‌های عمیق

ماساژ بافت عمیق بر کم شدن تنش شدید عضلانی تمرکز خواهد داشت. به‌ویژه در صورت داشتن اختلالات اسکلتی عضلانی، مشکلات وضعیتی، یا درد و تنش مزمن عضلانی مؤثر می باشد. ماساژدرمانگران در بیشتر مواقع از بند انگشتان، دست‌ها و آرنج‌های خود برای عمیق شدن بر روی بافت بدن استفاده می‌نمایند.

انواع ماساژ درمانی چیست ؟ و مزایای ماساژ در دوران بارداری

در دوران بارداری، فایده ماساژ درمانی چیست؟ ماساژ بارداری به کم شدن دردهای این دوران کمک خواهد کرد. ماساژ در دوران بارداری فواید زیادی را دارد، از جمله تنظیم هورمون، بهبود درد عصبی، تورم کمتر، کمردرد و درد مفاصل کمتر و حتی خواب بهتر..

غذا
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

سخن پایانی

با نوشتن این مقاله سعی داشتیم به طور کامل توضیح دهیم که هدف از ماساژ درمانی چه می باشد و چگونه می‌تواند شرایط روحی و جسمی اشخاص را تغییر داده و بهبود دهد. ماساژ انواع گوناگونی دارد که هریک می‌تواند به‌صورت تخصصی نوعی از بیماری و مشکلات جسمی اشخاص را درمان نماید. حتی امروزه تعداد زیادی از پزشکان این روش درمانی را جایگزین روش‌های دارویی کرده‌اند زیرا عوارض کمتری به دنبال خواهد داشت.

پیشنهادما این است که جهت دریافت ماساژ بررسی  نمائید که بهترین مراکز ماساژ درمانی چیست و ماساژدرمانگران این مراکز تا چه حد تجربه و مهارت کافی در اختیار دارند.

×