هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟

هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟

ماساژ می تواند راهی برای آرامش، کاهش استرس یا حتی حل یک مشکل پزشکی باشد. برای دریافت انواع ماساژ می توانید یک ماساژور حرفه ای را جستجو کنید. شما همچنین می توانید از تکنیک های خود ماساژ استفاده کنید یا از شخصی بخواهید تکنیک های ماساژ را برای شما در خانه انجام دهد. اما چند وقت یکبار باید ماساژ داد؟

هیچ دستورالعمل استانداردی برای تعداد ماساژهایی که می توانید در ماه دریافت کنید وجود ندارد، اما یک ماساژدرمانگر یا پزشک ممکن است بتواند شدت و مدت ماساژ مناسب را بر اساس نیاز شما توصیه کند.

ماساژ برای التیام جراحات معمولاً به جلسات بیشتری نیاز دارد، در حالی که ماساژ برای اهداف تمدد اعصاب یا آرامش ممکن است کمتر انجام شود.

هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟ حالت ایده آل چیست؟

شدت و مدت ماساژ به نوع ماساژ مورد نظر و ناحیه ای که می خواهید هدف قرار دهید بستگی دارد. بسیاری از مطالعات تعداد و مدت زمان مشخصی از ماساژ را برای درمان بیماری های زمینه ای مانند درد یا آسیب توصیه می کنند.

با یک ماساژدرمانگر مشورت کنید تا بفهمید هر چند وقت یکبار باید بر اساس نیاز خود ماساژ بگیرید.

اگر یک ماساژ معمولی در بودجه شما نیست، هر جلسه را از هم فاصله بگیرید. همچنین می‌توانید تکنیک‌های ماساژ را برای تمرین منظم‌تر در خانه از پزشک، ماساژور یا سایر حرفه‌ای‌ها بیاموزید.

هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟ و انواع ماساژ

ماساژ تخلیه لنفاوی
این نوع ماساژ برای تخلیه غدد لنفاوی در افرادی که تحت تأثیر جراحی یا مشکلات پزشکی قرار دارند مفید است. این ماساژ گردش مایعات را در غدد لنفاوی شما تحریک می کند و تجمع مایع را آزاد می کند.

در ابتدا ممکن است روزانه به این ماساژ نیاز داشته باشید، اما به مرور زمان می توانید آن را دو یا سه بار در هفته امتحان کنید.

ماساژ تخلیه لنفاوی باید همیشه توسط متخصص انجام شود. این متخصصان همچنین می توانند به شما آموزش دهند که چگونه تکنیک های ماساژ خاصی را خودتان انجام دهید.

ماساژ بافت های عمیق
ماساژ بافت عمیق از حرکات آهسته و نیرومند برای رسیدن به لایه های عمیق تر عضلات و بافت همبند استفاده می کند. این نوع ماساژ آسیب عضلانی ناشی از جراحات را هدف قرار می دهد.

آموزش تصویری ماساژ صورت
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ممکن است برای تسکین درد، ماساژ بافت عمیق را روزانه، چند بار در هفته یا چندین بار در ماه درخواست کنید. ماساژدرمانگر شما می‌تواند فرکانس و مدت زمان را برای درمان مشکل سلامت زمینه‌ای که باعث این نوع ماساژ می‌شود، توصیه کند.

هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟ و چرا ؟

ماساژ پوست سر
ماساژ پوست سر می تواند بسیار آرامش بخش باشد و حتی ممکن است فشار خون و ضربان قلب شما را کاهش دهد.

مطالعه ای که در کره انجام شد نشان داد که زنان شاغلی که این ماساژ را به مدت 15 تا 25 دقیقه دو بار در هفته به مدت 10 هفته دریافت می کردند، شاخص های سلامتی بالاتری نسبت به بقیه جمعیت داشتند. ماساژ منظم پوست سر می تواند به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید و وضعیت ذهنی خود را بهبود بخشد. بهبود خواهد یافت.

ماساژ کامل بدن
ماساژ کامل بدن را اغلب ماساژ سوئدی می نامند. این نوع ماساژ آرامش بخش است. شما می توانید از این نوع ماساژ فقط گاهی، هر چند هفته یا هر ماه استفاده کنید تا به تمرکز بیشتر و استرس کمتر کمک کند.

استفاده از صندلی ماساژور
صندلی های ماساژور می توانند درد عضلانی را تسکین دهند یا به شما در آرامش کمک کنند

یک مطالعه آزمایشی نشان داد که بزرگسالان سالمی که به مدت 20 دقیقه در روز از صندلی های ماساژور استفاده می کردند، مزایای مثبتی را تجربه کردند.

با خرید صندلی ماساژور می توانید این نوع ماساژ را در خانه تجربه کنید و یا اگر بودجه تان تنگ است می توانید جایی در بیرون پیدا کنید که بتوانید گهگاه یا مرتب از صندلی ها استفاده کنید.

تاثیر ماساژ بر عوارض مختلف چیست ؟ و هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟

تاثیر ماساژ بر عوارض مختلف چیست ؟ و هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟

ماساژ می تواند به تسکین برخی علائم یا کاهش استرس و اضطراب کمک کند. ماساژ در دوران بارداری نیز می تواند مفید باشد. ممکن است برای تسکین درد به ماساژ مکرر نیاز داشته باشید. اما گاهی اوقات انجام ماساژهای کمتر اما برنامه ریزی شده و منظم می تواند برای سلامت عاطفی شما مفیدتر باشد، بنابراین همه چیز در مورد تعداد جلسات ماساژ به وضعیت شما بستگی دارد.

دوره آموزشی حرکات اصلاحی برگزار شد
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژ برای کمردرد
یک ماساژ معمولی می تواند کمردرد شما را کاهش دهد. نتایج یک مطالعه نشان داد که ماساژ بافت عمیق روزانه به مدت 30 دقیقه و در مدت 10 روز باعث کاهش درد بیماران می شود.

کالج پزشکان آمریکا اخیراً ماساژ را به عنوان درمانی برای کمردرد مزمن توصیه کرده است که بیش از 12 هفته طول می کشد.

ماساژ برای گردن درد
ماساژ روشی کوتاه مدت برای تسکین گردن درد است و ماساژ مکرر ممکن است مفیدتر باشد.

نتایج مطالعه نشان داد که یک ساعت ماساژ دو تا سه بار در هفته یا چندین ماساژ 30 دقیقه ای در طول هفته برای افراد مبتلا به گردن درد مفید است.

ماساژ برای از بین بردن اضطراب و استرس
ماساژ یک یا دو بار در ماه به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند. طبق گزارش انجمن ماساژ درمانی آمریکا، 66 درصد از کسانی که در سال 2018 به دنبال ماساژ بودند، این کار را برای آرامش و مدیریت استرس انجام دادند.

یک ماساژ یک ساعته می تواند استرس شما را کاهش دهد. طبق گفته کلینیک مایو، می تواند سطح کورتیزول شما را تا 30 درصد کاهش دهد و سطح سروتونین شما را تا 28 درصد افزایش دهد. تغییرات در این هورمون ها شما را آرام می کند و سلامت روان شما را بهبود می بخشد.

ماساژ برای بارداری مناسب است ؟ و هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟

یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که ماساژ سبک منظم توسط شخصی در خانه یا توسط یک ماساژدرمانگر می تواند به بهبود خلق و خو و کاهش درد پا و کمر کمک کند.

یک ماساژ هفتگی 20 دقیقه ای توسط یک متخصص، یا دو ماساژ 20 دقیقه ای توسط شخصی در خانه، ممکن است برای کاهش اضطراب و استرس و همچنین بهبود علائم بارداری کافی باشد.

این مطالعه همچنین نشان داد که ماساژ 15 دقیقه‌ای هر ساعت در حین زایمان می‌تواند طول کلی زایمان را کوتاه کرده و میزان بیهوشی مورد نیاز را کاهش دهد.

فواید ماساژ درمانی چیست ؟ و هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟

ماساژ می تواند فواید زیادی داشته باشد، از جمله:

استرس را کاهش دهید

مسکن درد

ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

بهبود فشار خون

تسکین تنش عضلانی

اما اگر از بیماری های خاصی رنج می برید، ماساژ ممکن است همیشه ایمن ترین درمان برای شما نباشد. اگر هر یک از علائم زیر را تجربه کردید، باید قبل از ماساژ مراقب باشید:

شکستگی استخوان

اختلالات انعقادی

زخم یا سوختگی باز

سرطان

پوکی استخوان

سایر موارد منع پزشکی برای ماساژ

اگر باردار هستید، ممکن است پزشک یا ماساژور از ماساژ شما در سه ماهه اول بارداری امتناع ورزد، یا اگر در دوران بارداری فشار خون بالایی دارید، باید از ماساژ نیز خودداری کنید. برای ماساژ بارداری حتما از یک متخصص در زمینه ماساژ بارداری کمک بگیرید تا از دریافت یک ماساژ سالم و ایمن در دوران بارداری مطمئن شوید.

انجام ماساژ خطرات کمی دارد. اما اگر سابقه لخته شدن خون دارید، باید قبل از انجام ماساژ با پزشک خود مشورت کنید. در طول یک جلسه، لخته های خون می توانند از جای خود جدا شوند و از طریق رگ های خونی به قلب یا ریه ها بروند. این می تواند منجر به حمله قلبی یا انسداد شریان شود.

اگر احساس درد کردید، نباید ماساژ را ادامه دهید یا درخواست جلسات بیشتر ماساژ دهید.

چه زمانی باید با پزشک مشورت کرد؟ ( هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟ )

اکثر ماساژها بی خطر در نظر گرفته می شوند. اما اگر بیماری جدی دارید، قبل از ماساژ با پزشک خود مشورت کنید.

ماساژ نباید جایگزین سایر مداخلات پزشکی لازم برای درمان یک بیماری زمینه ای شود. درد، شروع علائم یا علائم جدی مانند درد قفسه سینه، مشکل در تنفس یا از دست دادن هوشیاری را در طول یا بعد از ماساژ نادیده نگیرید.

آخرین کلمه
دلایل زیادی برای ماساژ دادن به طور منظم، نیمه منظم یا گهگاه وجود دارد. ممکن است بخواهید برای یک مشکل پزشکی ماساژ بگیرید یا به دنبال راهی برای استراحت و رهایی از استرس روزمره باشید.

هر نوع ماساژی را که می خواهید انجام دهید و اگر نیاز به درمان یک بیماری زمینه ای دارید، قبل از انجام این کار، نیازهای خود را با یک ماساژدرمانگر یا پزشک در میان بگذارید.

درمان سنگ کلیه با ماساژ

ماساژ برای درمان ام اس

ماساژ درمانی چیست ؟

ماساژ درمانی چیست و برای درمان چه بیماری‌هایی مؤثر است؟

×