ماساژ برای درمان ام اس

ماساژ برای درمان ام اس

پیش از اینکه درباره ماساژ برای درمان ام اس توضیح دهیم بهتر است کمی درباره بیماری ام اس اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم :

بیماری ام اس یک بیماری ناشناخته است که سیستم عصبی را تحت تاثیر قرارمیدهد.این بیماری ناتوان کننده یا میلین سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع)را تخریب می کند و به دنبال آن به بخشی از عضلات بدن توانایی خود را از دست می دهد.سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به ام اس بر علیه بافت عصبی خود واکنش التهابی نشان داده و موجب میلین زدایی بافت میگردد.علت بیماری ام اس هنوز مشخص نیست ولی تجربه می گوید که استرس،شرایط جوی،وراثت و نقص ایمنی بدن و همچنین عفونت های ویروسی می تواند در روند این بیماری موثر باشد.
در کنار درمان های دارویی استفاده از روش های مکمل نظیر ماساژ،می تواند بر تعادل و بهبود کیفیت بیماران ام اس کمک باشد.
در تحقیقات بعمل آمده نشان داده شده که شش هفته انجام ماساژ بر روی فرد مبتلا به بیماری ام اس با برنامه منظم و با تکنیک های نوازشی و تا حدود کمی فشاری ،به سلامت روانی فرد کمک شود و همچنین در برخی موارد تاثیر تا حدی بوده است که فرد درهفته اگر 2 الی 3 بار دچار حملات عصبی بوده این حملات به هفته ای یکبار تحلیل یافته است.

چرا  ماساژ برای درمان ام اس مناسب است ؟

اگرچه ماساژ می تواند به آرامش بیمار ام اس کمک کند، اما مزایای بیشتری دارد. بیماران ام اسی که ماساژ دریافت می کنند کاهش اسپاسم و بهبود دامنه حرکتی، بهبود گردش خون، افزایش انعطاف پذیری عضلات و مفاصل و البته کاهش درد را نشان داده اند.

تخت ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

از طریق استفاده از تکنیک های ماساژ سوئدی، بیماران ام اس افزایش جریان خون را تجربه می کنند. گردش خون بهبود یافته به بازیابی قدرت عضلانی و کاهش اسپاستیسیتی کمک می کند و به عضلات اجازه می دهد تا آرام شوند. آرامش عضلانی به تسکین درد، التیام و کاهش استرس کمک می کند.

ماساژ درمانی در مراحل اولیه بیماری بسیار مفید است، زیرا سفتی عضلات در مراحل بعدی دشوارتر است. اگرچه در بیشتر موارد بی خطر تلقی می شود، اما اگر به ماساژ درمانی به عنوان بخشی از درمان ام اس خود فکر می کنید، با پزشک خود مشورت کنید. موارد متعددی وجود دارد که ماساژ ممکن است منع مصرف داشته باشد.

ماساژ برای درمان ام اس و اینکه چگونه می توانم علائم ام اس را تسکین دهم؟

ماساژ برای درمان ام اس و اینکه چگونه می توانم علائم ام اس را تسکین دهم؟

استراحت کافی داشته باشید عادات خواب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بهترین خواب ممکن را دارید. ورزش های مناسب انجام دهید، رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید و مطمئن شوید که تحت درمان هستید. اما ماساژ می تواند بسیار مفید باشد. برای دریافت ماساژ ام اس حتما از خدمات ماساژ اصفهان در کلینیک زیبایی متین استفاده کنید. برای خدمات با ما تماس بگیرید.

آیا رفلکسولوژی برای ام اس خوب است؟ ( ماساژ برای درمان ام اس )

بر اساس یک نظرسنجی، رفلکسولوژی یکی از محبوب ترین درمان های مکمل است که توسط افراد مبتلا به ام اس استفاده می شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که رفلکسولوژی می تواند درد، خستگی و خلق و خوی افراد مبتلا به ام اس را بهبود بخشد. رفلکسولوژی علاوه بر ارائه اثرات آرام بخش لمس، می تواند آرامش را تقویت کرده و بهزیستی را بهبود بخشد. رفلکسولوژی موضوع چندین مطالعه برای تعیین اینکه آیا می تواند علائم ام اس را تسکین دهد یا خیر، انجام شده است. پس از مطالعات متعدد، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ماساژ رفلکسولوژی تاثیر بسزایی بر درد ام اس دارد.

کاربر ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

فواید ماساژ برای درمان ام اس

1- ماساژ درماني به عنوان يكي از درمان هاي جايگزين به كاهش اضطراب و سير پيشرفت بيماري ام اس كمك مي كند.

2- افزایش گردش خون در عضلات

3- جلوگیری از خسته شدن سریع

4- رفع یبوست بیماران ام اس

5- بهبود کیفیت خواب بیماران ام.اس

ماساژ درمانی چیست ؟

ماساژ درمانی چیست و برای درمان چه بیماری‌هایی مؤثر است؟

انواع ماساژ درمانی چیست ؟

×