کمک های اولیه BLS

کمک های اولیه BLS

کمک های اولیه BLS
یکی از روش هایی که برای هر ماسور الزام آور است تا یاد بگیرید کمک های اولیه یا BLS است.
کمک های اولیه مراقبت های فوری و سریع برای نجات جان انسان های دیگر است که علاوه بر ماسور ها،همه اعضاء خانواده باید آن را فرا گیرند چرا که حادثه خبر نمی کند و هر لحظه ممکن است به آن احتیاج شود.کمک های اولیه یا BLS می بایست در سریعترین زمان ممکن و قبل از رسیدن آمبولانس برای فرد مصدوم انجام شود و ماسور ها نیز می بایستی این علم را به طور کامل بدانند چرا که ممکن است در حین ارائه خدمات ، کلاینت یا ماساژ گیرنده دچار فشار خون بالا ،پائین افتادن قند خون شدید،و یا مورد دیگری شود که با آشنا بودن ماسور میتواند از خطر های احتمالی جلوگیری کند.

درباره کمک های اولیه BLS چه می دانید :

فردی که کمک های اولیه بداند نیازی به داشتن اطلاعات پزشکی ،پرستاری،بهیاری،و… ندارد.صرفا آموختن اصول اولیه و اصلی کمک های اولیه و انجام صحیح و درست آن در موقع ضرور چه بسا جلوگیری از مرگ و یا سکته قلبی و مغزی را بهمراه خواهد داشت.در کنار قرار گرفتن کمک های اولیه یا BLS تعبیر جعبه ای که مقداری لوازم ضروری جهت مواقع اضطراری لازم است در آن وجود داشته باشد،به شرح ذیل به آن اشاره می کنیم.

لوازم ضروی در کمک های اولیه BLS

گاز یا قنطین استریل به ابعاد مختلف باند یا نوار در اندازه های مختلف الکل سفید جهت ضد عفونی کردن محلول بتادین و سرم فیزیولوژی محلول آمونیاک (محرک تنفسی)
درجه تب
قیچی
پنس
پماد جنتامایسین و پماد تتراساکلین سرنگ آماده جهت تزریق در اندازه های مختلف تخته یا آتل کوچک و بزرگ
باند سه گوش
کیف یخ
کیسه آبگرم
پودر تالک(برای دستکش،ماساژ،نوزاد،پنس

اسپا چیست ؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

کمک های اولیه BLS بعد از حادثه

کمک های اولیه BLS بعد از حادثه 

در هر حادثه و یا مواجه شدن با هر تهدیدی،مهمترین اقدام اولیه ارزیابی صحنه و برقراری امنیت است.توان ارزیابی مصدوم از سر تا نوک پا بررسی وضعیت دنی فرد مصدوم از نظر نداشتن خونریزی،کبودی،زخم،تورم و …
خونسرد و اشتن قدرت عملکرد با قدرت بالا چک کردن وضعیت هوشیاری مصدوم باز بودن راه های هوایی
عادی بودن تنفس
نگاه به مصدوم که از نظر رنگ پوست تغیری ایجاد نشده باشد.
دقت شود تا اگر مصدوم در محل صحنه حادثه بر روی زمین افتاده است و میبایست جهت انتقال به بیمارستان جا به جا شود،حتما با دقت کامل و بستن آتل جهت فیکس کردن اندام ها،این جا به جایی صورت پذیرد.
یکی از عمده تهدیدات مصدوم و احتمال ایجاد مشکل در ستون فقرات،مهره ها و حتی قطع نخاع، خصوصا
در صورتی که مصدوم بیهوش باشد ،اینست که مصدوم هنگام جا به جایی فیکس نبوده و جا به جایی این فرد می تواند عوارض بسیار خطرناکی در پیش داشته باشد.
هدف و وظفه یک فرد که کمک های اولیه را می داند،نجات و یا زنده نگاه داشتن شخص و یا اشخاصی که در حادثه ای مصدوم شده و تا رسیدن آمبولانس و اعزام به مراکز درمانی،می بایست کمک شود تا زنده مانند.
به ماسور های محترم و عزیز هم توصیه می شود تا حتما دوره های کمک ها اولیه را بگذرانیدتا بتوانید در زمان ایجاد شدن مشکل برای شخص و یا مراجعه کننده خود ثمر خش باشید.

ماساژ برای درمان ام اس

ماساژ درمانی چیست ؟

ماساژ یومی هو تراپی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ
×