ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان

ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان

ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان
امروزه اکثر مردم از قد خود ناراضی هستند و دوست ندارند فرزندانشان کوتاه قد باشند. بنابراین دست به کار شدند و به دنبال راه حل های مختلف در این زمینه بودند. بسیاری از آنها فکر می کنند که قد بلند به دلایل زیادی جذاب تر و بهتر است. جالب است بدانید که ماساژ درمانی یکی از روش هایی است که تاثیر زیادی در رشد کودک شما دارد. اگر رشد سالم فرزندتان برایتان مهم است، اما زمان و دانش کافی برای انجام ماساژ ندارید، می توانید از خدمات پرستار کودک در کرج استفاده کنید.

تاثیر ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان

بر اساس نظریه متخصصان طب سنتی، تغذیه، ورزش و ماساژ نقش بسیار موثری در افزایش قد کودکان دارد. والدین می توانند با رعایت یک سری نکات رشد فرزندان خود را تماشا کنند. والدین حتما باید این را در نظر بگیرند که رشد استخوانی کودک نباید از رشد تقویمی عقب بیفتد. ماساژ دادن کودک نه تنها اندازه آنها را افزایش می دهد. برعکس باعث آرامش و افزایش صمیمیت مادر و کودک می شود. در واقع ماساژ نوعی ورزش است که مواد غلیظی که با ورزش خارج نمی شوند را از بدن خارج می کند و همچنین موادی را از یک عضو به اندام دیگر منتقل می کند. اگر سلامت و رشد صحیح کودک برای شما مهم است، با مراجعه به آسانیسم می توانید درخواست نگهداری از کودک در منزل را ثبت کنید و برنامه تغذیه، ماساژ و رشد کودک خود را به آن بسپارید.

ماساژ
دلاک به معنای مشت یا ماساژ است و در طب سنتی بسیار مهم است. در طب سنتی گفته می شود که ماساژ اثر روغن های دارویی را به عمق بدن می رساند. به طور کلی ماساژ تاثیر زیادی بر رشد قد و وزن نوزادان و کودکان دارد و منجر به پیشرفت مثبت در عادات خواب آنها می شود. استفاده از ماساژ در ورزش یکی از رایج ترین کاربردهای ماساژ است. ورزشکاران قبل از شروع تمرین با ماساژ ماهیچه های خود را آماده می کنند و پس از پایان تمرین عضلات خود را برای دفع ضایعات و رفع اسپاسم ماساژ می دهند. باید بدانید که ماساژ قبل از ورزش به صورت سبک تا قوی و ماساژ انجام شده بعد از ورزش با روغن بابونه و شوید در حالت سنگین به سبک انجام می شود.

ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان چیست ؟

ممکن است تعجب کنید که چگونه ماساژ درمانی می تواند به افزایش قد شما کمک کند. در پاسخ به این سوال باید گفت که اگرچه ماساژ ارتباط مستقیمی با استخوان ها و ستون فقرات ندارد. اما به تحریک غدد و هورمون هایی که بر رشد قد تأثیر می گذارند کمک زیادی می کند. لازم به ذکر است که سال هاست که ماساژ در فرهنگ های مختلف به عنوان یک منبع آرامش شناخته شده است، اما امروزه همه می دانند که علاوه بر آرامش، فواید دیگری نیز دارد و می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند. به همین دلیل ماساژ انواع مختلفی دارد که هر کدام از تکنیک های خاصی استفاده می کنند و فواید آنها نیز متفاوت است. در زمینه افزایش قد با ماساژ، متخصصان معتقدند با تحریک یک سری نقاط خاص در بدن می توان به طور طبیعی قد را افزایش داد.

ماساژ فول بادی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

غده هیپوفیز مهمترین غده ای است که بر قد تاثیر می گذارد و مسئول ترشح هورمون رشد است. این غده بسیار کوچک و به اندازه یک نخود است که در پایه مغز قرار دارد. یکی از توانایی های این غده ترشح مواد شیمیایی است که به بهبود عملکرد بدن کمک می کند. برخی شرایط سلامتی میزان هورمون های رشد را در بدن محدود می کند و این مشکل می تواند بر قد کودک تاثیر بگذارد. در بدن هر فردی نقاط خاصی وجود دارد که با فشار دادن و تحریک انرژی در این نقاط می توانید عضلات و استخوان های کودک را تقویت کرده و باعث رشد بیشتر استخوان های او شوید.

تکنیک های ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان چیست ؟

تکنیک های ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان چیست ؟

انگشت شست: برای افزایش سایز یکی از بهترین و مهم ترین نکاتی که در تحریک غده هیپوفیز بسیار موثر است انگشت شست کودک است که تنها با فشار کمی به انگشت می تواند غده هیپوفیز را تحریک کند. شما باید بسیار مراقب باشید که فشار بسیار ملایم باشد. این کار باعث افزایش جریان انرژی به غده هیپوفیز می شود و باعث ترشح بیشتر هورمون رشد می شود.
باسن: یکی دیگر از نکاتی که باعث سفت شدن و افزایش قد می شود، باسن است. فشاری که بر این نقطه وارد می کنید؛ این فشار مانند فشاری است که به انگشت شست خود وارد می کنید، این فشار غده هیپوفیز را تحریک می کند و هورمون های مسئول رشد قد را فعال می کند.
به خاطر داشته باشید که برای بهترین نتیجه، هر یک از این نقاط را دو بار در روز فشار دهید. بهتر است این کار را در صبح انجام دهید، زیرا ذهن آزادتر است و به یاد داشته باشید که هر بار 15 تا 20 دقیقه روی این نقاط فشار دهید.

ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان و تاثیر ماساژ بر غده هیپوفیز

وجود غده تاثیر زیادی در رشد و بلوغ افراد در دوران کودکی دارد. این غده غده هیپوفیز است که در واقع یک بافت کوچک بسیار مهم است که در قسمت تحتانی مغز قرار دارد. این غده یک سری هورمون های خاص را در خون کودک ترشح می کند که عملکردهای خاص و ضروری بدن را کنترل می کند. مانند تولید مثل، رشد دوران کودکی و عملکرد غده تیروئید. حال باید بدانید که این غده مهم ترین غده بدن کودک به حساب می آید زیرا در هر لحظه وظایف بسیار مهمی را در بدن انجام می دهد.

ماساژ لاغری
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

غده هیپوفیز چه هورمون هایی ترشح می کند؟
غده هیپوفیز شش هورمون مختلف را در بدن ترشح و توزیع می کند که در ادامه با هر کدام آشنا خواهید شد.

هورمون محرک تیروئید (TSH): عملکرد غده تیروئید را در بدن کنترل می کند
هورمون آدرنوکورتیکوتروپیک (ACTH): این هورمون با استفاده از غدد فوق کلیوی سعی در تحریک تولید آدرنالین در بدن دارد.
هورمون محرک فولیکول مو (FSH): این هورمون در دوران بلوغ نقش بسیار ویژه ای دارد و در تولید مثل انسان نیز بسیار موثر است.
هورمون لوتئینیزه کننده (LH): این هورمون به رشد جنسی افراد و همچنین کنترل تولید مثل کودکان در آینده کمک زیادی می کند.
هورمون رشد (GH): این هورمون در کنترل افراد در دوران کودکی و بلوغ بسیار موثر است.
پرولاکتین (PRL): این هورمون تولید شیر را در زنان در دوران بارداری کنترل می کند.
به دلیل ترشح کم یا زیاد هورمون ها، اختلالات زیادی در بدن کودکان و حتی بزرگسالان ایجاد می شود. یکی از این اختلالات آکرومگالی است.

آکرومگالی
آکرومگالی یک بیماری نادر است که در اثر هورمون رشد بیش از حد از تومور هیپوفیز ایجاد می شود. این مشکل باعث افزایش قد در کودکان (غول ها) و در بزرگسالان باعث رشد بیش از حد برخی از استخوان ها و بافت ها در دراز مدت می شود.

روغن های مناسب برای ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان چیست ؟

همانطور که اشاره شد؛ ماساژ دادن نوزاد برای رشد قد او بسیار مفید است. به طور کلی از روغن هایی با خواص بسیار برای ماساژ استفاده می شود. این روغن ها حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک هستند و برای کودکان بسیار مناسب هستند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که این روغن ها چگونه به رشد این کودک کمک می کنند؟ و چرا برخی از روغن ها برای پوست کودک مناسب تر از بقیه هستند و برخی دیگر مناسب نیستند؟

هر روغن گیاهی حاوی روغن های اشباع نشده بهترین روغن برای پوست کودک شماست. مطمئنا روغن های مختلفی برای ماساژ کودک وجود دارد. اما روغن هایی که در فصول خاص استفاده می شوند تاثیر بیشتری روی بدن دارند.

ارائه خدمات تخصصی ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

روغن های ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان

روغن نارگیل
در میان روغن ها، یکی از بهترین گزینه ها برای ماساژ کودک در تابستان، استفاده از روغن نارگیل است. این روغن بافت بسیار سبکی دارد که به راحتی جذب پوست می شود و دو ویژگی خاص این روغن خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی آن است که باعث نرمی و لطافت پوست کودک شما می شود. برای ماساژ کودک باید روی پوست کودک روغن ریخته و در جهت رشد مو شروع به ماساژ کنید. این کار از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید که هر شغلی نیاز به تجربه، مهارت و دانش کافی در امور مربوط به این شغل دارد، پس بهترین کار این است که از امور فرزندان خود غافل نشوید و در صورت نداشتن تجربه، برای استخدام پرستار در منزل اقدام کنید.

روغن کنجد
این روغن بافت بسیار سبکی دارد و به همین دلیل به کودک شما احساس آرامش و نشاط خاصی می دهد. در واقع می توان گفت بهترین روغنی که می توانید در تابستان برای ماساژ کودک خود استفاده کنید روغن کنجد است. این روغن علاوه بر احساس آرامشی که به کودک می دهد، استخوان های کودک شما را نیز تقویت می کند.

روغن های ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان برای فصول زمستان

روغن خردل
روغن خردل بهترین روغن برای ماساژ پوست کودک در زمستان است. اما یک نکته بسیار مهم در مورد روغن خردل این است که این روغن را مستقیماً با پوست کودک در تماس قرار ندهید و برای رقیق کردن این روغن باید از روغن حامل استفاده کنید. با این کار می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

روغن های مناسب برای کودکان با پوست خشک و حساس
روغن بابونه
روغن بابونه یک انتخاب عالی برای ماساژ کودکان با پوست بسیار حساس است. یکی از فواید این روغن امکان استفاده از آن برای کودکان مبتلا به کولیک است زیرا خواب راحتی را برای کودک شما فراهم می کند. این روغن حاوی مقدار زیادی اسید لینولئیک است که فواید زیادی برای کودک شما دارد.

روغن گل همیشه بهار
روغن کالاندولا یک روغن گیاهی است که اثر تسکین دهنده ای روی پوست کودک شما دارد. این روغن برای استفاده روزانه بسیار مناسب است زیرا بینی کودک شما را تحریک نمی کند.

حال با درک این اطلاعات می دانید که ماساژ کودک تاثیر زیادی در رشد قد و آرامش جسمی و روحی آن کودک دارد و حتی با روغن های مناسب ماساژ کودک نیز آشنا شده اید.

ماساژ دنبالچه

ماساژ پرینه چیست؟

×