ماساژ لاغری

ماساژ لاغری

ماساژ لاغری چیست؟

ماساژ لاغری یکی از روش‌هایی می باشد که با انجام آن به طور مداوم  قادر خواهید بود تا به وزن دلخواه خود برسید. اگر نگران این هستید که با وجود اینکه رژیم دارید نمی‌توانید وزن کم نمائید پیشنهاد می‌کنیم تا ماساژ لاغری را امتحان نمائید.

ماساژ سوخت و ساز بدن را بالا می برد، به همهین دلیل می‌توانید اثر سوزاندن چربی بدن را انتظار داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید فواید ماساژ لاغری چیست در این مقاله  تصمیم داریم تا به طور کامل اطلاعات مفیدی در رابطه با ماساژ لاغری، ماساژ شکم برای لاغری و همچنین نکات و عوارض آن را در اختیار شما عزیزان قرار  بدهیم.

اهمیت و فواید ماساژ لاغری

شاید به گوشتان خورده باشد که ماساژ باعث کاهش وزن خواهد شد. به طور دقیق، فقط ماساژ دادن به معنای کاهش وزن نمی باشد.  به این خاطر می باشد که ماساژ به تنهایی انرژی مصرف نخواهد کرد. با این حال، گفته شده است که ماساژ برای بدن مفید می باشد و انجام ماساژ لاغری منجر به تسریع روند کاهش وزن خواهد شد. از فواید ماساژ لاغری می‌توان به موارد زیر اشاره نمائیم:

1. ماساژ لاغری اشتها را کنترل می کند

حتماً شما هم اشخاص بسیاری را می شناسید که با زحمت و تلاش فراوان، روش های زیادی را برای لاغری و کاهش وزن خود آزمایش نموده اند و هیچگونه موفقیتی حاصل نگشته است، اما به شما مژده می‌دهیم که با کمک ماساژ درمانی، می توانید رویای لاغر شدن و تناسب اندام را تحقق بخشید و از زیبایی و انرژی بسیاری برخوردار گردید

ارائه خدمات تخصصی ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

برای کنترل و مهار اشتها، مراکز بازتابی خاصی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها در بالای لب ها و دیگری در لاله گوش  واقع شده است. برای این منظور، ابتدا به کانون بازتابی بالای لب ها اشاره می نمائیم.

این نقطه بین بینی و خط لب است.  توجه داشته باشید که مراکز بازتابی (نقاط فشار) زیادی در ارتباط با غدد مهم بدن در این قسمت وجود خواهد داشت. به همین خاطر زمانی که این قسمت را فشار خواهیم داد، در اصل سه غده مترشحه مهم بدن تحریک می گردد.  در جریان هستید که غده صنوبری و هیپوفیز در مرکز سر قرار دارند و پانکراس و طحال نیز از جمله مراکز حساس واکنشی بسیار مهم به شمار  خواهند رفت برای کنترل و مهار اشتها مرکز بازتابی بالای لب ها را فشار دهید تا انرژی به سمت مغز و لوزالمعده و طحال جریان پیدا نماید

تحریک این مرکز بازتابی چند منظوره فواید زیادی خواهند داشت که در اینجا به چند مورد آن اشاره می نمائیم:

در ابتدا فشار دادن این مرکز، دلیل هوشیاری ذهن خواهد شد. دوما اگر انگشت نشان را بالای لب (در مقابل بینی) و در مرکز حساس لب بالایی قرار بدهید، می‌توانید خون دماغ و عطسه را مهار نمائید.

برای پیدا کردن محل دقیق این مرکز بازتابی، فشار دادن انگشت میانی یا سبابه هر کدام که برای شما آسان تر می باشد در زیر بینی واقع شده است. در حال حاضر با یک حرکت چرخشی برای مدت ۱۰ ثانیه فک بالایی را فشار بدهید برای اینکه مراکز بازتابی مربوط به اشتها را تحریک نمائید. ۳ تا ۴ بار انجام دهید تا اشتها رفع گردد. به خاطر داشته باشید که وقتی روی این مراکز بازتابی کار می نمائید تمرکز اصلی را روی قسمت راست گذارید.

گزارش برگزاری دوره رفلکسولوژی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

– چگونه ماساژ لاغری اشتها را سرکوب می‌ نماید:

– چگونه ماساژ لاغری اشتها را سرکوب می‌ نماید:

اکنون اجازه بدهید مراکز بازتابی گوش را برای کمک بیشتر به مهار اشتها ماساژ خواهیم داد. متخصصان طب سوزنی برای کاهش، اشتها معمولا از سوزن های کوچک یا فلز مخصوص در گوش استفاده می نمایند و هروقت که شخص گرسنه شود، روی این فلز ها فشار وارد خواهد کرد و دلیل از بین رفتن اشتها می گردد. این روش در بسیاری از موارد، نتیجه می داد. البته نیازی به استفاده از سوزن و فلزات دیگر نمی باشد و با فشار انگشت هم می‌توانیم همین نتایج را کسب نمائید.

2. ماساژ لاغری باعث تقویت گردش خون خواهد شد

گفته شده است که وقتی یک محرک خارجی نظیر ماساژ اجرا می‌گردد، اکسید نیتریک از سلول‌های داخل رگ‌های خونی آزاد خواهد شد و رگ‌های خونی را گشاد می‌نماید و جریان خون را بهبود می‌دهد. به همین خاطر بدن شما احساس گرما می‌نماید. زمانی که گردش خون تقویت گردد، نه تنها مواد زائد و چربی‌ها، بلکه سردی و تورم را نیز از بین خواهد رفت و مشکلات پوستی را برطرف می‌نماید

3. جریان لنفاوی چگونه بهبود می‌یابد؟

لنف حاوی اجزایی می باشد که عملکرد ایمنی خواهد داشت و نظیر خون در بدن جریان دارند. با این وجود، بر خلاف خون، لنف قادر نخواهد بود تا به خودی خود جریان یابد، به همین دلیل متابولیسم پایین استد مگر اینکه تحریک گردد. می‌گویند اگر ماساژ لاغری انجام دهید لنف جریان خواهد یافت و سلول‌ها فعال می‌گردند تا بدن متعادل گردد.

4. آ؛یا ماساژ لاغری می‌تواند تورم را از بین ببرد؟

تورم به دلیل ناتوانی بدن در دفع آب جمع شده در بدن و نشت آب از رگ‌های خونی به سلول‌ها ایجاد می‌شود. همچنین، اگر در همان حالت بمانید، گردش خون بدن شما بدتر خواهد شد و حرکت لنفاوی که در اصل آب اضافی را جذب می نماید نیز به تأخیر خواهد افتاد. زمانی که شما ماساژ می‌دهید و حرکت عضلات را تقویت می نمائید، لنف نیز حرکت می‌نماید، به همین دلیل مواد زائد تخلیه می گردند و تورم را می‌توان از بین ببرد.

آیا ماساژ زیاد می‌تواند مضر باشد؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

5. متابولیسم پایه بالا می‌رود و منجر به چربی سوزی خواهد شد

زمانی که جریان خون و لنف بهبود خواهد یافت، متابولیسم پایه افزایش پیدا می کند اگر متابولیسم پایه خود را بالا ببرید، بدن را وادار می نمائید که سوزاندن چربی و کاهش وزن را برای شما راحت تر خواهد کرد. به بیان دیگر، شما قادر خواهید بود وزن خود را به طور مؤثر کم نمائید.

برای مطالعه بیشتر: نکات مهم برای انجام ماساژ بارداری

×