ماساژ یو می هو

youmeiho

یومی هو Yumeiho یکی از چندین سبک متنوع ابداع شده در زمینه ماساژ درمانی است .

پایه و اساس کار این سبک ماساژ برگرفته از ماساژهای شرقی می‌باشد. بر اساس برخی از نظرات موجود تکنیک های اصلی یومی هو از اصول ماساژ شائولین ( اصلاح مفاصل و اسکلت انسان ) برگرفته شده است .

در ابتدا سبک یومی هو با نام Diina Massage شناخته می‌شد که در زبان اسپرانتو به معنی “ ماساژ الهی ” می باشد . در زبان ژاپنی هم به این سبک ماساژ (湧 命 法) اطلاق می شود .

نظریه آقای سایونجی ماسایوکی بر این اساس است که ۹۵% انسان ها به دلایل مختلف از جمله بیماری مادرزادی یا بروز حوادث گوناگون دچار جابجائی لگن خاصره می باشند .

جابجایی لگن خاصره به اشکال مختلفی مانند بلندی یکی از پاها و کوتاه دیده شده پای دیگر و همینطور انحناء در ستون فقرات دیده می شود .

در این مرحله از بروز بیماری لگن خاصره فرد بیمار دچار ضعف مفرط در یکی از پاهای خود می شود و یا دچار دردهای عضلانی در یک سمت بدن می شود . در مرحله حادتر که بیماری در فرد پیشرفت می کند حالت ترکیبی در جابه جایی استخوان بندی بدن فرد به وجود می آید .

در این روش درمانی ابتدا لگن خاصره فرد بیمار اصلاح می شود سپس ساختمان ساختاری بدن اصلاح گردیده و تعادل عمومی بیمار بازگردانده می شود .
بعد ها سایونجی ماسایوکی به این فکر افتاد که این نام غیر مرتبط را تصحیح کند و تصمیم گرفت یک اسم مرتبط و با معنا تر را برای روش ابداعی خود انتخاب کند . از این رو نام این سبک ماساژ درمانی را روش اصلاح لگن خاصره و فشار و مالش درمانی یا همان یومی هو نام گذاری کرد . رئیس جامعه بین المللی طب پیشگیری به سرعت توانست این نام را به همراه روش های درمانی اش در سطح جهانی گسترش دهد .

سبک ماساژ یومی هو در کل مشتمل بر ۱۰۰ تکنیک خاص و ۴۸ نرمش مفرد شخصی است ، آموزش و یادگیری این سبک بسیار ساده است به نحوی که هر کسی می‌تواند آن را بیاموزد . مراجعه به آموزشگاه های معتبر و دارای مجوز برای آموزش انواع ماساژ به کاربران عزیز توصیه می گردد .


ماساژ درمانی یومی ‌هو تراپی به این صورت است که به وسیله استفاده و به‌ کارگیری یک سری اصول فنی کاربردی و اساسی در بهبود و برقراری سلامت و بهبود شرایط بدن و ذهن نقش بسیار مهمی را ایفاء می کند .

خواص لیمو
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژ درمانی یومی هو تراپی یک روش سلامت بخشی است که از راه تنش زدایی از بافت های موجود در بدن به ویژه بافت های ماهیچه‌ ای و زردپی‌ بدن و اصلاح ساختار اسکلت انسان سلامتی و بازتوانی را به ارمغان می‌آورد .

بر اساس دیدگاه این برنامه و دیدگاه سلامت بخشی ، انحرافات و کجی های اسکلتی از قبیل اسکلیوزیس انحراف افقی ستون فقرات در قسمت مهره‌ ها ، انحرافات و کجی های عمودی ستون فقرات در قسمت مهره ها که به گودی کمر و خمیدگی پشت شهره هستند ، سُر خوردگی مهره‌های ستون فقرات در قسمت مهره‌ ها ، عامل و باعث خیلی از بیمارهای جسمی‌ و همینطور دلیل کاهش و کمبود نیروی حیاتی و جریان نا کارآمد آن در بدن فرد کاندید می‌باشند .

از اهداف مهم این روش سلامت بخشی اصلاح و باز ساخت ساختار اسکلتی بدن و کاهش تنش‌های موجود در آن برای بازگشت سلامتی و شادابی و قدرت درونی و نیروی حاصل از انرژی و احساس قدرت و طراوت در بدن است .
ماساژ درمانی یومی هو تراپی در شکل و ساختار اصلی روش موثر سلامت بخشی است که غالب توجه آن بیشتر از جنبه درمانی بر پیشگیری و همینطور مراقبت از بروز درد و متعاقب آن پیدایش بیماری ‌ها معطوف می‌باشد .
ماسورها در سبک ماساژ درمانی یومی هو تراپی بر این باور هستند که به جای درمان علائم بیماری‌ ها و ایجاد روند بهبود بعد از پیدایش آن می بایست به علت اصلی مشکلات مراجعه نموده و این اختلال را از میان برداشته و ریشه کن نمود .

با حل ریشه اصلی بروز عدم تعادل در بدن انسان، بیماری‌ها نیز درمان می‌شوند و سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود و با افزایش پیدا کردن قدرت درمانگری بدن فرد کاندید ، شخص در مقابل پیدایش بیماری‌های پیش رو مصون می‌گردد.
روش ماساژ درمانی یومی هو تراپی به عنوان یک شاخص کلی نگر و درمان طبیعی تا جایی که ممکن است و نیازی نیست از تجویز هرگونه داروی شیمایی یا روش‌های بروز تهاجمی دیگر از جمله جراحی‌های مورد نیاز اجتناب نموده و تلاش می کند با هدف ثابت قرار دادن وضعیت کلی بدن و برگرداندن مرکز ثقل بدن به جایگاه اصلی ، هماهنگی کامل و جامعی میان اندام‌ ها و دستگاه‌ های موجود در بدن به‌ وجود آورده و سیستم هم‌ایستایی یا هومئوستازی بدن را در حالت تعادل نگهدارد .

گرچه بیماری‌ های به وجود آمده در سیستم های حرکتی و دستگاه اسکلتی عضلانی مانند بیرون زدگی دیسک ، سیاتیک یا هر نوع درگیری دستگاه عصبی ، سندرم توراسیک اوت لت یا تنگی فضای خروجی قفسه سینه ، سندرم پریفورمیس یا سفت شدن یا اسپاسم عضله پیریفورمیس ، سندرم تونل کارپال یا ﺗﻨﮕﻲ ﻛﺎﻧﺎﻝ ﻋﺼﺐ ﻣﭻ ﺩﺳﺖ ، آرتروز حاد و غیر حاد ، فریز شولدر یا شانه ی یخ زده یا خشکی و گرفتگی شانه و بازو ، اسکلیوز یا انحراف طرفی ستون مهره ها ، کیفوز یا کایفوزیس یا گوژپشتی ، لوردوز یا کاوپُشتی یا انحنا به داخل در بخشی از ستون مهره‌های بدن ، پاهای پرانتزی و پاهای ضربدری و غیره اولین گروه اختلالات قابل بررسی است که یومی هو به درمان قطعی آنها می‌پردازد اما ماساژ درمانی یومی هو تراپی فراتر از آن به بیماری ‌های دستگاه عصبی و سیستم ایمنی و خود ایمنی ، برخی از بیماری های قلبی، گوارشی ، دستگاه جنسی ، آمنوره یا عدم خون‌ریزی قاعدگی به‌هنگام بلوغ یا عدم قاعدگی ، دیسمنوره یا قاعدگی دردناک ، ناتوانی جنسی حاد یا غیر حاد، پاره ای از ناباروری ‌ها، خستگی مفرط ، افسردگی حاد یا غیر حاد و … نیز تا کنون پاسخ مثبت داده ‌است .

ماساژ درمانی (Massage therapy)
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ


ماساژ درمانی یومی هو تراپی از دو بخش اصلی تشکیل شده است :

1– ماساژ و طب فشاری


این بخش از ترکیب ماساژ چینی و ماساژ شیاتسو یا همان طب فشاری می باشد که بر روی تمامی عضلات بدن کاندید ، بافت های همبند و سیستم عصبی تمرکز می کند و به رفع انقباضات و اختلالات و نرم کردن ماهیچه ها و بافت ها پرداخته و هم زمان با این کار به رفع انسداد و تنظیم و متعادل کردن گردش انرژی حیاتی بدن کاندید با تمرکز ویژه و دقیق بر روی کانال های انرژی موجود و نقاطی که در طب سوزنی مورد استفاده قرار می گیرد عملا بسیار مسمر ثمر تر از سایر روش های ماساژ درمانی بر بدن فرد کاندید ماساژ اثر می گذارد .


2– تصحیح ساختار اسکلت بندی و مفاصل


به جهت اصلاح و سهولت در حرکت اندام ها و تصحیح عملکرد مثبت سیستم اعصاب محیطی که از ستون فقرات منشعب می شود از این روش ماساژ درمانی استفاده می شود . در این مرحله همزمان از روش های متناوب بازتاب و انرژی درمانی نیز در دل این روش استفاده می گردد .
در ماساژ درمانی این روش ها، همه در جای خود از اهمیت ویژه و مهمی برخوردار می باشند ، اما به کارگیری همزمان این روش ها و تاثیر همزمان آن ها بر یکدیگر تاثیر آن را افزایش چشمگیری می دهد و کار درمان یا پیشگیری را تسهیل می کند . سرعت عمل در درمان یا پیشگیری هم افزایش پیدا می کند که کاملا قابل لمس است .

تذکر مهم :
ماساژ درمانی یومی هو تراپی یکی از حساس ترین انواع ماساژ است که به طور مستقیم با ستون فقرات فرد کاندید ماساژ یومی هو تراپی درگیر است .

ماساژ تاکسن Tok Sen Massage
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماسور یومی هو تراپ می بایست دارای سال ها تجربه باشد و در این زمینه دانش فراوانی کسب کرده باشد. اگر ماسور بی تجربه و تازه کار باشد ممکن است با انجام حرکات اشتباه باعث فلج شدن فرد کاندید ماساژ درمانی یومی هو تراپی شود .
بار دیگر از عزیزانی که قصد استفاده از ماساژ درمانی یومی هو تراپی را دارند درخواست می کنم حتما به مراکز مجاز و دارای مجوز رسمی مراجعه نمایند .


مزایای ماساژ درمانی یومی هو تراپی :

  1. این ماساژ خستگی را از بدن دفع می كند.
  2. مقاومت بدن فرد کاندید ماساژ یومی هو را به عنوان یک حربه پیشگیرانه در مقابل بیماری های گوناگون افزایش می دهد .
  3. این روش موثر درمان نیازی به بستری شدن در مراکز درمانی ندارد .
  4. قوای جنسی با ماساژ یومی هو تقویت می شود .
  5. استفاده از ماساژ یومی هو باعث بلند تر شدن قد فرد کاندید می شود .
  6. ماساژ یومی هو بافت عضلات را مستحکم تر می كند.
  7. ماساژ یومی هو انرژی حیاتی بدن را افزایش داده
  8. ماساژ یومی هو تراپی باعث فعال تر و شاداب تر شدن فرد کاندید ماساژ می شود .
  9. ماساژ یومی هو باعث انعطاف بیشتر بدن می شود .
  10. ساختار استخوان ها با ماساژ یومی هو اصلاح می شود .


موسسه مطالعاتی و آموزشی هنر ماساژ ایرانیان با برگزاری دوره های آموزشی ماساژ یومی هو تراپی زیر نظر اساتید برجسته یومی هو تراپی در ایران گامی بزرگ در زمینه ارتقا سطح کیفی این سبک ماساژ برداشته است .
ارائه مدرک معتبر بین المللی پس از پایان دوره
تخفیف ویژه جهت اعضا محترم پیج اینستاگرام موسسه

این نوشته منتشر شده در مقالات علمی می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاه در رابطه با “ماساژ یو می هو

  1. حسینی گفت:

    بسیار عالی ولی مرا؟ز تخصصی رو هم اعلام بفرماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×