کاهش وزن با ماساژ

کاهش وزن با ماساژ

کاهش وزن با ماساژ : با ماساژ دادن نقاط خاصی از بدن وزن خود را کاهش دهید
ماساژ و کاهش وزن
طب سوزنی یک روش جادویی برای کسانی است که سعی در کاهش وزن دارند. این فرآیند درمانی مبتنی بر انرژی درمانی است و می تواند باعث کاهش وزن بدون قرص، رژیم غذایی یا فعالیت بدنی شود. اگر به طب چینی برای کمک به کاهش وزن اعتقاد ندارید، ماساژ درمانی راه دیگری برای کمک به کاهش وزن است. در بحث زیر به 5 نکته اشاره می شود که ماساژ آنها بر اساس طب سنتی می تواند کاهش وزن شما را کاهش دهد.

روش های کاهش وزن با ماساژ :

روش های کاهش وزن با ماساژ :

1- ماساژ شکم
معده به معنای واقعی کلمه “مرکز هضم، جذب و دفع” است. با فشار دادن و ماساژ دادن نقاط خاصی در این مکان، می توانید از انجام موثر این فرآیندها اطمینان حاصل کنید. یکی از نقاط مهم تقریباً 3 سانتی متر زیر خط شکم قرار گرفت. به غیر از این نقطه، نقاط دیگری نیز وجود دارد که با ماساژ دادن آن می توانید تفاوت زیادی در روند هضم احساس کنید. این نقاط در کنار دیواره بیرونی شکم و در انتهای دنده ها قرار دارند و به آنها نقاط ناراحتی شکم می گویند. ماساژ دادن این نقاط سیستم گوارش شما را حداقل به مدت دو دقیقه تحریک می کند و هر گونه مشکل مزمن مانند اسیدیته، سوء هاضمه یا زخم معده را می توان با ماساژ دادن این نقاط برطرف کرد. مهمتر از همه، ماساژ دادن این نقاط افزایش وزن مرتبط با مشکلات گوارشی و گوارشی را از بین می برد.

تکنیک ها و اصول اولیه ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

2- ماساژ گوش
اشتهای کنترل نشده یکی از شایع ترین دلایل افزایش وزن است. افرادی که در کنترل گرسنگی خود مشکل دارند، حتما باید این نقطه را ماساژ دهند. قسمت غضروفی و ​​آویزان گوش نقطه مورد نظر است. انگشت خود را روی این قسمت قرار دهید و به طور متناوب دهان خود را باز و بسته کنید. در این حالت با حرکت فک ها احساس می کنیم که این قسمت ها در حال حرکت هستند. نقطه ای را که بیشترین حرکت را دارد پیدا کنید و آن نقطه را به آرامی به مدت 1 تا 3 دقیقه ماساژ دهید. این به طور قابل توجهی به شما کمک می کند تا اشتهای خود را کنترل کنید، به خصوص اگر رفتارهای غذایی اجباری دارید. ماساژ این نقطه را فراموش نکنید.

3- ماساژ زانو
نحوه متابولیسم غذا و نحوه انجام آن بر وزن شما تأثیر زیادی دارد. یکی از فرآیندهایی که باید به طور موثر انجام شود، فرآیند هضم است. هنگامی که فرآیند هضم مختل می شود، نه تنها بر بقیه بدن تأثیر می گذارد، بلکه باعث چاقی نیز می شود. اگر سیستم گوارش شما اولین چیزی است که برای تناسب اندام و لاغری باید اصلاح شود، آن نقطه را پیدا کنید و قبل از اینکه به کاهش چند پوندی فکر کنید آن را برای یک یا دو دقیقه ماساژ دهید. ابتدا سر زانوی خود را لمس کنید و چهار انگشت خود را به صورت افقی روی زانوی خود قرار دهید. به اندازه انگشتان پا پایین بروید، این نکته مهم درست زیر کاسه زانو شما است. ممکن است با فشار دادن آن کمی احساس ناراحتی کنید، نترسید و کار خود را انجام دهید. با تحریک این نقطه روی زانو، تعادل را به فرآیند گوارش خود باز می‌گردانید.

آمادگی برای شروع ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

4- ماساژ آرنج
یکی از جنبه های مهم دیگری که پس از فرآیند هضم باید در مورد آن صحبت کنیم، فرآیند دفع است. یکی از دلایل چاقی یبوست و اجابت مزاج ضعیف است. برای از بین بردن این ناراحتی، ناحیه آرنج را به آرامی ماساژ دهید. با پیدا کردن چین آرنج خود شروع کنید و سپس اندازه انگشت شست خود را از آن دور کنید، این نقطه ای است که باید برای حل مشکلات مربوط به دفع آن را تحریک کنید. علاوه بر این، ماساژ این نقطه مشکل احتباس آب را حل می کند، که به طور بالقوه می تواند منجر به افزایش وزن شود.

کاهش وزن با ماساژ و آیا ماساژ لب بالا برای کاهش وزن مناسب است ؟

به طور ناخودآگاه، بسیاری از ما زمانی که مضطرب یا افسرده هستیم، تمایل به خوردن داریم. اگر اضطراب یا آشفتگی ذهنی شما را مجبور به خوردن کرد، لب بالایی خود را حداقل به مدت ۲ دقیقه ماساژ دهید. نقطه میانی لب بالایی را که درست زیر بینی است پیدا کنید. هنگامی که نقطه فرورفته لب بالایی را تحریک می کنید، احساس آرامش می کنید و در نتیجه می بینید که مقدار غذایی که می خورید به نصف کاهش می یابد.

گاهی اوقات ماساژ نقاط ذکر شده می تواند مشکلات سلامتی بدن را برطرف کند. شاید باورش کمی سخت باشد که این روش سنتی همراه با اندکی دانش فنی، بدون هیچ تلاشی شما را به هدف کاهش وزنتان نزدیک می کند و نتیجه آن چیزی جز معجزه نخواهد بود. همین حالا ماساژ این 5 نقطه را شروع کنید و از مزایای آن لذت ببرید.

کاهش درد دندان با ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

علم ماساژ

×