ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات

ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات

ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات :

یکی از موثرترین و محبوب ترین روش ها برای کمک به تسکین گرفتگی از طریق تکنیک هایی مانند فشار و ضربه است. ماساژهای مختلف گرفتگی عضلات را تسکین می دهد. در این مقاله به موثرترین و مهم ترین ماساژهای درمانی از روی کاناپه ماساژ پرداخته ایم که با آگاهی از نحوه عملکرد آنها می توانید بهترین ماساژ را انتخاب کنید.

ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلانی یکی از موثرترین و محبوب ترین روش ها برای کمک به تسکین گرفتگی از طریق تکنیک هایی مانند فشار و ضربه است. ماساژهای مختلف گرفتگی عضلات را تسکین می دهد. در این مقاله به موثرترین و مهم ترین ماساژهای درمانی از روی کاناپه ماساژ پرداخته ایم که با آگاهی از نحوه عملکرد آنها می توانید بهترین ماساژ را انتخاب کنید. همچنین دستگاه های ماساژ متفاوتی وجود دارد که در رفع گرفتگی عضلات در قسمت های مختلف بدن بسیار موثر است. در ادامه به نحوه عملکرد دستگاه ها نیز خواهیم پرداخت.

ماساژ سوئدی؛ ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات

ماساژ سوئدی با استفاده از 5 تکنیک لایه برداری، فشار، ضربه، لرزش و اصطکاک به رفع گرفتگی عضلات و رفع تنش و استرس از بدن کمک می کند. ماساژ سوئدی با تکنیک لایه برداری شروع می شود، شبیه به سیستم عملکردی مورد استفاده در مبل ماساژ. این تکنیک شامل مالش طولانی مدت با کف هر دو دست برای گرم کردن عضلات است. سپس با استفاده از تکنیک های فشار، ضربه و ارتعاش، گردش خون در بدن افزایش یافته و عضلات شل می شوند.

در مناطقی که گره های عضلانی وجود دارد، با استفاده از فشار سریع و حرکت دایره ای، گره های عضلانی آزاد می شوند. بنابراین، ماساژ سوئدی به عنوان ماساژ برای اسپاسم عضلات شانه نیز شناخته می شود.

ماساژ سوئدی علاوه بر از بین بردن اسپاسم عضلانی، به بهبود رنگ پوست، گردش خون در بدن و تنش عضلانی کمک می کند. از دیگر فواید ماساژ سوئدی باید به این نکته اشاره کرد که دفع سموم از بدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بعد از ماساژ احساس شادابی خواهید کرد.

ماساژ صورت
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژ شفابخش؛ نوعی ماساژ درمانی برای درمان گرفتگی عضلات ( ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات )

ماساژ درمانی نوعی ماساژ درمانی است که برای از بین بردن گرفتگی عضلات انجام می شود. این نوع ماساژ با استفاده از تکنیک های خاص باعث ایجاد تنش در عضلات می شود و به طور کلی بر عضلات تاکید می کند. خستگی عضلانی باعث گرفتگی عضلات می شود که ماساژ درمانی با ایجاد تنش در ماهیچه ها از آن جلوگیری می کند. علاوه بر این، کشش ماهیچه ها جریان لنفاوی را افزایش می دهد و مواد زائد را از عضلات خارج می کند.

این فرآیند از گرفتگی عضلانی جلوگیری کرده و آن را کاهش می دهد. ماساژور دستی بدن می تواند به عنوان یک جایگزین همیشه در دسترس برای ماساژ درمانی برای افزایش جریان لنفاوی در عضلات استفاده شود.

ماساژ بافت های عمیق؛ ماساژ اسپاسم عضلات کتف و سایر عضلات ( ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات )

ماساژ بافت های عمیق؛ ماساژ اسپاسم عضلات کتف و سایر عضلات ( ماساژ درمانی برای گرفتگی عضلات )

ماساژ بافت عمیق با اعمال فشار مداوم و سکته‌های آهسته و عمیق، لایه‌های داخلی ماهیچه‌ها را تحریک کرده و التهاب را کاهش می‌دهد و جریان خون را افزایش می‌دهد. ماساژ بافت عمیق برای گرفتگی عضلات پشت بسیار مناسب است. تصور می شود که ماساژ سوئدی و ماساژ بافت عمیق مشابه هستند. در صورتی که در میزان فشار و ضربات ایجاد شده در آنها با هم تفاوت داشته باشند.

در ماساژ بافت عمیق، قدرت ضربات بیشتر از ماساژ سوئدی است و تنش عمیق عضلات را از بین می برد. تفنگ ماساژ علاوه بر ماساژ بافت عمیق، تنش عمیق عضلات را از بین می برد و جایگزینی برای ماساژ بافت عمیق خواهد بود.

با بهترین دستگاه های ماساژ، گرفتگی عضلات را برطرف کنید

گرفتگی عضلات به دلایل مختلفی از جمله فشار زیاد، استرس، کم آبی و گردش خون ضعیف رخ می دهد و این گرفتگی ها با درد همراه است. دستگاه های ماساژور باعث تسکین درد و رفع اسپاسم عضلانی می شوند، بنابراین برای بهره مندی از فواید ماساژ بسیار مناسب هستند. در ادامه به بررسی بهترین دستگاه های ماساژ برای درد عضلانی می پردازیم. علاوه بر این، استفاده از روکش صندلی ماساژور به دلیل مجهز بودن به 8 توپ ماساژ پشت و همچنین مادون قرمز، اسپاسم عضلات پشت را برطرف می کند.

ماساژ کودک
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژور دستی بدن; در هر زمان قابل استفاده است

با استفاده از ماساژورهای دستی بدن مجهز به سری ها و برنامه های مختلف می توانید تمام قسمت های بدن را ماساژ دهید. استفاده موضعی از ماساژور دستی بدن از مزایای این ماساژور می باشد. به عنوان مثال، اگر برای مدت طولانی پشت میز می نشینید و به دنبال ماساژ برای اسپاسم عضلات گردن هستید، می توانید در هر زمان و هر مکان از ماساژور دستی بدن استفاده کنید.

تکنیک های مختلف ماساژ روشی موثر برای تسکین گرفتگی عضلات است

انواع خاصی از ماساژها روشی موثر برای درمان گرفتگی عضلات هستند. ماساژ سوئدی، اصلاحی و بافت عمیق بهترین انواع ماساژ برای گرفتگی عضلات هستند. در کنار آنها بهترین وسایل ماساژ مانند مبل ماساژور، ماساژور دستی بدن و تفنگ ماساژور نیز گرفتگی عضلات را برطرف می کند.

در این مقاله به بررسی تاثیر انواع ماساژ در رفع گرفتگی عضلات پرداخته ایم و در نهایت بهترین دستگاه های ماساژ برای گرفتگی عضلات را ارائه کرده ایم تا بتوانید بهترین ماساژ را برای خود انتخاب کنید. اگر به دنبال درمان سایر نواحی بدن خود با ماساژ هستید، پیشنهاد می کنیم مقالات دیگر ما را در وبلاگ مبل ماساژ مطالعه کنید.

اثرات فیزیولوژیکی درمان اسپاسم عضلانی با ماساژ چیست؟

اثرات فیزیولوژیکی مختلف در طول ماساژ برای کمک به کاهش اسپاسم عضلانی رخ می دهد. شایع ترین اثرات فیزیولوژیکی عبارتند از:

  • افزایش دما
  • حذف مواد زائد
  • افزایش اکسیژن رسانی

رایج ترین اثرات فیزیولوژیکی که هنگام درمان اسپاسم عضلانی با ماساژ رخ می دهد شامل افزایش دما، حذف مواد زائد و افزایش اکسیژن رسانی است.

افزایش دما
افزایش دما می تواند به کاهش اسپاسم عضلانی کمک کند. افزایش دما در بافت های سطحی و عمیق با استفاده از تکنیک های مختلف برای ایجاد اصطکاک بین پوست و انگشتان ایجاد می شود. اصطکاک ایجاد شده بین پوست و انگشتان باعث بهبود گردش خون می شود. بهبود گردش خون همان عاملی است که دمای عضلات را افزایش می دهد. اسپاسم عضلانی می تواند ناشی از تنش عضلانی ناشی از استفاده بیش از حد یا عدم کشش قبل و بعد از فعالیت باشد.

برگزاری نمایشگاه تخصصی ورزشی و تجهیزات ورزشی در اهواز
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

حذف مواد زائد:

اسپاسم عضلانی با از بین بردن مواد زائد کاهش می یابد. حذف ضایعات زمانی اتفاق می افتد که جریان لنفاوی را در عروق لنفاوی افزایش دهد. افزایش جریان لنفاوی در دفع مواد زائد از بدن بسیار موثرتر است. تجمع مواد زائد مانند اسید لاکتیک ممکن است پس از ورزش یا فعالیت رخ دهد. اسید لاکتیک یکی از مواد زائد اصلی است که باعث خستگی، ضعف و درد عضلانی می شود. تجمع اسید لاکتیک می تواند اسپاسم عضلانی را در عضلات فعال افزایش دهد. با حذف موثرتر مواد زائد، سطح اسید لاکتیک در عضله کاهش می یابد و در نتیجه اسپاسم عضلانی کاهش می یابد.

درمان اسپاسم عضلانی با ماساژ
تجمع اسید لاکتیک می تواند اسپاسم عضلانی را در عضلات فعال افزایش دهد. با حذف موثرتر مواد زائد، سطح اسید لاکتیک در عضله کاهش می یابد و در نتیجه اسپاسم عضلانی کاهش می یابد.
افزایش تامین اکسیژن
افزایش اکسیژن رسانی معمولا برای کمک به کاهش اسپاسم عضلانی اتفاق می افتد. افزایش دریافت اکسیژن شامل افزایش جریان خون برای رفع نیازهای ماهیچه ها و سلول های بدن برای افزایش اکسیژن است. اکسیژن هم به عنوان انرژی و هم منبع تغذیه برای عضلات و هم برای حفظ سلامت و قدرت ماهیچه ها استفاده می شود. کمبود انرژی در عضلات می تواند اسپاسم عضلانی را افزایش دهد. اسپاسم عضلانی می تواند به دلیل انقباض فیبرهای عضلانی با استفاده از انرژی بیشتر، عضلات را خسته کند. افزایش دریافت اکسیژن از طریق ماساژ از خستگی عضلات جلوگیری می کند و سطح انرژی موجود را افزایش می دهد. افزایش سطح انرژی در دسترس برای استفاده می تواند اسپاسم عضلانی را کاهش دهد.

علم ماساژ

کاهش وزن با ماساژ

×