تاثیر ماساژ در کاهش استرس

تاثیر ماساژ در کاهش استرس  : کاهش استرس بدون شک یکی از بهترین فواید ماساژ می باشد، به خصوص برای اشخاصی که به دنبال گذراندن ساعاتی در آرامش و فرار از چالش‌های زندگی مدرن امروزی می باشند. تاثیر ماساژ درمانی برای کاهش استرس مدت‌ها هست که به اثبات رسیده ، ماساژ درمانی با بهبود گردش خون، افزایش آرامش، سطح انرژی، کاهش تنش و ترشح اندورفین به کم شدن استرس کمک می‌نماید. حتی ماساژ قادر است تا به کنترل و تسکین علائم ناشی از استرس پیش و پس از مسابقات ورزشی نیز کمک می نماید.

تاثیر ماساژ در کاهش استرس چگونه اتفاق خواهد افتاد؟

 ماساژ دمای بدن را افزایش  خواهد داد و باعث ایجاد آرامش می‌گردد. زمانی که بدن احساس آرامش نماید، ضربان قلب کاهش یافته و در نتیجه به کم شدن استرس کمک می نماید. از دیگر فواید ماساژ برای کاهش استرس، شل کردن عضلات و بافت‌های نرم بدن، افزایش دما و گردش خون، کمک به دفع مواد زائد و از میان بردن تنش می باشد. ماساژ همچنین با ترشح اندورفین به سیستم عصبی محیطی بدن کمک می‌نماید. ماساژ باعث تحریک این هورمون‌ها می‌گردد و پیام آرامش را انتقال خواهد داد. زمانی که اندورفین ترشح می‌گردد، هورمون‌های مرتبط با استرس کاهش پیدا خواهند کزذ، به همین دلیل شخص تسکین پیدا خواهد کرد اهمیت ماساژ درمانی در بهبود اعصاب بدن و روان به اثبات رسیده است.

تاثیر ماساژ در کاهش استرس چقدر می باشد؟

تاثیر ماساژ در کاهش استرس چقدر می باشد؟

با چیزهایی که گفته شد، ماساژ ضد استرس محسوب می‌گردد و فواید زیادی در این زمینه خواهد داشت. فواید ماساژ برای کاهش استرس شامل ایجاد آرامش، تسکین درد، کاهش اضطراب و افسردگی و افزایش احساس رضایت می باشد. ماساژ نه تنها به طور موقت بلکه قادر است تا در طولانی مدت به درمان استرس کمک نماید. ماساژ یک درمان مفید برای تقویت احساس آرامش به شمار خواهد رفت.

نکات مهم برای انجام ماساژ بارداری
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژ از راههای گوناگون به افزایش آرامش و از بین بردن احساس استرس کمک می‌نماید. حتی انجام ماساژ روی کاهش احساس درد نیز اثرگذار می باشد، زیرا باعث ترشح مسکن‌های طبیعی در بدن خواهد شد. احساس درد به نوعی با استرس ارتباط دارد و زمانی که درد کاهش پیدا خواهد کرد، احساس استرس نیز کمتر می‌گردد. حتی بعضی از پزشکان معتقدند درمان افسردگی با ماساژ امکان پذیر خواهد بود.

آیا تاثیر ماساژ در کاهش استرس  زیاد است؟

کاهش استرس با ماساژ برخی نقاط بدن امکانپذیر می‌گردد، برای نمونه ماساژ سر به طور خاص فرق سر باعث جریان خون بیشتر و در نتیجه ایجاد حس آرامش خواهد شد. همچنین ماساژ دست برای کاهش استرس توسط تکنیک‌های فشار آرام بسیار تاثیر گذار خواهد بود .

بهترین ماساژها برای کاهش استرس عبارت خواهند بود از:

– ماساژ سوئدی: یکی از محبوب ترین ماساژهای دنیا می باشد که توسط روغن و به کارگیری تکنیک‌های متعدد کششی، فشاری، لرزشی و ضربه‌ای انجام می‌گردد.

– ماساژ سنتی تایلندی: ماساژ تایلندی به کاهش استرس، بهبود جریان گردش خون، افزایش تمرکز و… کمک می نماید.

– ماساژ اورینتال: ماساژی که هم ملایم می باشد و هم محکم و علاوه بر تکنیک‌ های ماساژ سنتی تایلندی، از روغن هم در آن استفاده می‌گردد.

– ماساژ سنگ داغ: از فواید ماساژ سنگ داغ می‌توان به اثر آن بر بی‌خوابی، افسردگی، کاهش استرس، بهبود درد پشت و کمر و… اشاره نمائیم.

– ماساژ صورت: در این نوع ماساژ با فشار روی نقاط خاص به رفع استرس و افزایش گردش خون در صورت کمک می نمایند

فرم پذیرش ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

– ماساژ کف پا: در ماساژ رفلکسولوژی از فشار ملایم روی نقاط خاصی در پا استفاده می‌شود. این نوع ماساژ به کاهش استرس بدن کمک خواهد کرد

ماساژ، از بهترین راه‌های مبارزه با استرس خواهد بود

استرس بخشی طبیعی از زندگی امروزه می باضشد و همه ی ما در یک مقطع زمانی آن را تجربه نموده‌ایم. اما استرس زمانی روی زندگی ما اثر می‌گذارد که قادر لست برای سلامتی ما مضر باشد. بهترین راه برای مبارزه و کاهش استرس، شرکت در فعالیت‌هایی می باشد که به ما امکان خواهد داد تا، احساس آرامش داشته باشیم. ماساژ درمانی روشی اثبات‌شده برای کمک به مبارزه با استرس و کاهش اثرات منفی آن بر ذهن و بدن می باشد. تحقیقات نشان داده است که، حتی تنها 10 دقیقه ماساژ قادر است تا هورمون‌های شادی طبیعی بدن را فعال نماید و احساس آرامش بیشتر به آن دهد.

برای مطالعه بیشتر : کاهش درد دندان با ماساژ

×