ماساژ شکم برای رفع یبوست

ماساژ شکم برای رفع یبوست

ماساژ شکم برای رفع یبوست :

تعداد زیادی از مردم تصور می‌نمایندکه برای جلوگیری از یبوست باید هر روز اجابت مزاج داشته باشند. اما حقیقت این می باشد که دفعات طبیعی دفع، از شخصی به شخص دیگر بسیار گوناگون می باشد و از چندین بار در روز تا سه بار در هفته متغیر می باشد. یبوست مزمن نگرانی‌های شدیدی را برای اشخاص به وجود خواهد آورد. برای رفع نگرانی شما عزیزان و کمک به رفع یبوست، این مقاله را برای شما آماده نموده ایم تا با روش‌های درمان یبوست مانند ماساژ شکم برای رفع یبوست بیشتر آشنا گردید.

یبوست چیست؟ و ماساژ شکم برای رفع یبوست

یبوست به صورت دفع مدفوع دردناک و طولانی یا کمتر از سه بار دفع مدفوع در هفته تعریف می‌گردد. یکی از شایع‌ترین شکایات گوارشی در میان بیماران، یبوست می باشد که بیشتر اشخاص را در مقطعی از زندگی تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بعضی از اشخاص یبوست کوتاه مدت را تجربه می‌نمایند که ناشی از تغییرات موقت در رژیم غذایی، مسافرت، استرس یا جراحی می باشد، در صورتی که بعضی دیگر یبوست مزمن دارند (تداوم برای چندین هفته یا بیشتر).

اگرچه یبوست می‌تواند هر شخصی را درگیر نماید. اما در زنان و در افراد بالای 65 سال شایع‌تر می باشد. همینطور در دوران بارداری یا بعد از زایمان بیشتر رخ خواهد داد و می‌تواند نتیجه یک بیماری زمینه‌ای یا عوارض جانبی داروها گردد. تاثیر ماساژ بر روی صورت

 آیا ماساژ شکم برای رفع یبوست مناسب است ؟

 آیا ماساژ شکم برای رفع یبوست مناسب است ؟

اگر یبوست مزمن دارید، احتمالاً در جریان هستید که چگونه می‌تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی شما تأثیر گذارد. به همین خاطر ما در این قسمت برای شما عزیزان چند نوع آموزش ماساژ برای درمان یبوست نظیر ماساژ شکم برای رفع یبوست و ماساژ کف پا برای درمان یبوست قرار خواهیم داد.

ماساژ زانو، بهترین روش درمان زانو درد
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

پیش از شروع آموزش ماساژ ابتدا بهتر می باشد بدانید که ماساژ شکم برای رفع یبوست به چه اشخاصی توصیه می‌گرددد و برای چه افرادی مناسب نمی باشد.

ماساژ شکم برای رفع یبوست برای چه کسی مفید می باشد؟

ماساژ شکم برای رفع یبوست اشخاصی که از مشکلات زیر رنج خواهند برد بسیار توصیه می‌گردد

  • اشخاصی در هضم غذا دچار مشکل می باشند
  • افرادی که کم اشتها می باسد
  • افرادی که پس از خوردن غذا نفخ می‌نمایند
  • افرادی که پس از خوردن غذا دچار درد شکم می‌گردند
  • افرادی که در زمان قاعدگی درد شدید شکم دارند
  • افرادی که یبوست مزمن دارند

◄ نکته: توصیه می‌نمائیم پیش از اقدام به ماساژ شکم برای رفع یبوست و یا هر مشکل دیگر شکم، ابتدا به پزشک مراجعه نمائید و از تأثیرات و خطرات ماساژ برای درمان یبوست مطلع شوید.

ماساژ شکم برای رفع یبوست برای چه کسی مضر می باشد؟

به طور معمول و در شرایط عادی ماساژ شکم برای یبوست و یا هر مشکل دیگر شکمی که اشخاص با آن دست و پنجه نرم می‌نمایند ضرری نخواهد داشت. با این وجود پیشنهاد می‌نمائیم اشخاص با شرایط خاص زیر از انجام ماساژ شکم برای رفع یبوست پرهیز نمائید:

  • زنان بارداری که ماه‌های اول و یا ماه‌های آخر بارداری را سپری می‌نمایند
  • افرادی که به تازگی عمل جراحی مربوط به شکم، معده یا روده انجام داده‌اند.
  • افرادی که از علت درد شکم خود مطمئن نیستند بهتر است ابتدا با پزشک مشورت نمایند.

اگر تا به اینجا همه ی موارد و نکات ذکر شده را به طور کامل مطالعه کردید، آماده می باشید تا ماساژ شکم برای رفع یبوست را یادگرفته و آن را در خانه امتحان نمائید

ماساژ لاغری
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

توضیح ماساژ شکم برای رفع یبوست

این چهار گوشه روده می باشد که در آن مدفوع تمایل به جمع شدن خواهد داشت. ماساژ شکم برای رفع یبوست فقط در قسمت پایین سمت چپ شکم در نزدیکی خروجی مدفوع چندان مؤثر نمی باشد و به نظر مکیاید بهتر می باشد قسمت پایین شکم چپ، پایین شکم راست، پهلو راست و پهلوی چپ ماساژ داده گردد.

انجام ماساژ شکم برای رفع یبوست پیش از بیدار شدن، پیش از خواب و هنگام استحمام توصیه می گردد به خصوص زمان استحمام، قدرت عضلات شکم اعمال نمی‌گردد. به همین ذلیل به نظر می‌رسد که روده‌ها به راحتی تکان می‌خورد. همچنین گفته می‌شود اگر قبل از انجام ماساژ شکم برای رفع یبوست بدن خود را گرم کنید مؤثرتر است. از این نظر، انجام ماساژ شکم برای رفع یبوست در حین یا بعد از استحمام توصیه می‌شود.

– ماساژ سمت چپ شکم

  1. روی زمین دراز کشیده، یک کوسن زیر کمر خود قرار دهید.
  2. ریلکس کنید. تمام بدنتان را شل کنید تا شکمتان سفت نشود.
  3. انگشتان هر دو دست را روی شکم چپ قرار دهید. از بالا به پایین و از پایین به بالا از ناف به سمت لگن ماساژ دهید.
  4. با گام‌های کوچک فشار دهید تا انگشتانتان کمی فرو بروند و به آرامی در حالی که روده‌ها را تکان می‌دهید حدود 1 دقیقه ماساژ دهید.
×