ماساژ زانو، بهترین روش درمان زانو درد

ماساژ زانو، بهترین روش درمان زانو درد

ماساژ زانو، بهترین روش درمان زانو درد : ماساژ زانو سریعترین راه برای مقابله با زانو درد می باشد و در بیشتر مواقع منجر به تسکین سریع درد می گردد . توصیه های درمانگران این است که برای هر کسی که از زانو درد رنج می برد یا کسی که تصمیم دارند به عزیزان خود که از زانو درد رنج می برند کمک نمایند مفید می باشد .

سوال اینجاست که کدام بخش از زانو را برای زانو درد ماساژ می دهید ؟ ناحیه ای که برای ماساژ زانو باید روی آن تمرکز نمائید ، درست بالای زانو در عضلات چهار سر ران واقع شده است ، چرا که نقاط ماشه ای در عضله چهار سر ران درد را به زانو منتقل می نماید . توجه نمائید که مستقیما روی کاسه زانو را ماساژ ندهید و کاسه زانو را به اطراف فشار ندهید . برای ماساژ می توانید از روغن نعناع استفاده نمائید .

ما در این مقاله ، تصمیم داریم تکنیک‌های ساده ای از ماساژ را به شما آموزش دهیم که قادر خواهید بود تا از آن ها برای کاهش درد زانو استفاده نمائید . همچنین نحوه استفاده از روغن های ضروری را برای کمک به زانو درد به شما آموزش خواهیم داد و در آخر به دلایل و علل اصلی زانو درد اشاره می نمائیم .

ماساژ زانو، بهترین روش درمان زانو درد و تکنیک های آن

ماساژ زانو، بهترین روش درمان زانو درد و تکنیک های آن

برای این که بتوانید تکنیک های ماساژ زانو را به درستی اجرا نمائید ، لازم است که نقاط ماشه ای را بدانید . نقطه ماشه ای گره انقباضی و حساسیمی باشد که در بافت عضلانی یافت می گردد و به دلایل گوناگونی از جمله آسیب ، جراحی یا استرس و فشار زیاد رخ خواهد داد .

درمان بی خوابی با ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

این نقاط ماشه ای می باشند که باعث ایجاد درد و ناراحتی خواهند شد . یکی از ویژگی های مهم نقاط ماشه ای این می باشد که می توانند درد را به قسمت های دیگر بدن دور از محل نقطه ماشه ارجاع دهند . به عنوان نمونه ، بیشتر سردردها از گردن و شانه ها شروع می شوند ، اما منجر به درد در سر خواهند شد .

در تکنیک‌های مختلف ماساژ زانو برای تسکین درد ، ما نقاط ماشه‌ای را ماساژ خواهیم داد و مستقیم به ناحیه درد فشار وارد نخواهیم  آورد. 3 تکنیک اصلی ماساژ برای درد زانو عبارت خواهند بود  از :

  • تکنیک بلند کردن زانو
  • تکنیک اصطکاک زانو
  • تکنیک فشرده سازی چهارگانه

    ماساژ زانو، بهترین روش درمان زانو درد – بلند کردن زانو برای کاهش درد

    تکنیک بلند کردن زانو برای کمک به یافتن نقاط ماشه ای در بالا و پایین زانو طراحی گشته در طول ماساژ زانو ، نیاز به فیدبک فرد ماساژ گیرنده در مورد هر دردی در بالا و پایین زانو‌ خواهید داشت .

    پیشنهاد می کنیم که برای اجرای این تکنیک از روغن های ضروری نظیر نعناع فلفلی یا اکالیپتوس برای ماساژ استفاده نمائید . استفاده از روغن های ضروری تاثیر این تکنیک را چندین برابر خواهد کرد . ( چربی سوزی شکم با ماساژ )

    • از شخص بخواهید روی یک سطح سخت و یا نیمه سخت نظیر تشک به پشت دراز بکشد .
    • بعد از او بخواهید زانوی خود را خم کرده و پاهای خود را محکم روی سطح قرار دهد یا از او بخواهید در حالی که کنار او می نشینید، ساق پای خود را روی ران شما بگذارد
    • کمی روغن نعناع یا اکالیپتوس را روی دستان خود بمالید و به آهستگی شروع به حرکت دادن دستان خود در بالا و زیر زانوی شخص نمائید.
    • انگشت شست خود را زیر زانو و چهار انگشت خود را بالای زانو قرار دهید و به آرامی ناحیه بالا و پایین کاسه زانو را فشار دهید .
    • همانگونه که به آرامی این ناحیه را فشار می دهید ، دستان خود را از کلاهک زانو دور تر نمائید .
    • این تکنیک فشار را ادامه دهید و میزان فشار را طبق خواسته ماساژ گیرنده تغییر دهید .
    • می توانید هر زانو را به مدت 5-10 دقیقه ماساژ دهید و بعد از آن زانوی دیگر .

    تکنیک بلند کردن زانو همراه با تکنیک اصطکاک زانو اغلب نتایج سریعی را ارائه می دهد چرا که قادر خواهید بود تا بر نقاط ماشه ای اطراف زانو تأثیر گذارید .

    اگر کسی را برای کمک به اجرای این تکنیک ندارید ، می توانید از ماساژور زانو با گرما و فشار نیز استفاده نمائید.

آمادگی برای شروع ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ
×