ماساژ برای دیسک گردن

ماساژ برای دیسک گردن : برآمدگی دیسک می‌تواند علائمی نظیر بی‌حسی و ضعف، انعطاف پذیری یا محدودیت حرکت عضلات را به دنبال خود بیاورد.به این خاطر ماساژ درمانی می‌تواند به برطرف شدن تنگی درون بافت عضلانی ناشی از فشردگی عصب که دلیل تحریک درد در دیگر بخش‌های بدن می‌گردد، کمک نماید. تکنیک‌های ماساژ ملایم و هدفمند قادر است تا در یافتن منبع درد شما عزیزان و آزاد کردن آن به شکل طبیعی کمک نماید. ماساژ درمانی به آزاد شدن عضلات منقبض شده که باعث فشرده سازی عصب می گردند، کمک خواهد کرد و درد را تسکین خواهد داد. بیماران فقط بعد از یک جلسه درمان، رهایی از درد را تجربه می نمایند.

ماساژ از نوع عمومی یعنی روشی غیراختصاصی که هر شخصی قادر است تا با یک سری حرکات بر روی پوست آن را انجام دهد و تأثیر ریلکس ایجاد خواهد کرد اما ماساژ درمانی یا به عبارتی علمی درمان‌های دستی شامل روش‌هایی می باشند که سال‌ها نیاز به آموزش و تجربه عملی خواهد داشت تا برای درمان مشکلات مفصلی و تاندون و به‌طورکلی بافت‌های نرم مؤثر واقع گردند.

برآمدگی دیسک گردن چیست؟ و ماساژ برای دیسک گردن !!

برآمدگی دیسک یا فتق دیسک، یکی از مشکلات شایع ناشی از وضعیت بد بدن، اضافه وزن، بلند کردن نادرست اجسام و دیگر عوامل می باشد. برآمدگی دیسک می‌تواند یک وضعیت بسیار دردناک باشد و باعث خواهد شد تا مراجعان با امید به تسکین درد به ما مراجعه نمایند.

فتق دیسک به نقص عملکرد در دیسک‌های نرم، کوسن مانند و ژله‌ای بین مهره‌ها گفته خواهد شد. در طول زندگی ما دیسک‌های کمر، شوک و ضربه حاصل از حرکت بین مهره‌ها را به خود جذب می‌ نماید و از استخوان‌ها و اعصابی که از نخاع به سراسر قسمت های بدن می‌رسند، محافظت خواهد کرد زمانی که دیسک آسیب ببیند، غالباً دچار برآمدگی و ترکیدگی خواهد شد که این وضعیت اغلب با عنوان فتق دیسک یا لغزش دیسک شناخته خواهد شد.

ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

علائم برآمدگی دیسک می‌تواند شامل درد در بازوها و پاها، بی‌حسی، گزگز و سوزن سوزن شدن یا ضعف در بازوها و پاها باشد. کم شدن قدرت عضلانی، از دست دادن رفلکس و واکنش‌ها و همچنین توانایی راه رفتن، تغییر در احساسات و توانایی لامسه و همچنین تغییر در عملکرد روده و مثانه از علائم دیگر برآمدگی دیسک است. بیشتر موارد برآمدگی دیسک در ناحیه لومبار یا بخش پایینی کمر به وجود خواهد آمد.

بعضی اوقات زمانی که یکی از دیسک‌ها، آسیب خواهد دید، هیچگونه دردی وجود نخواهد داشت و ما متوجه آن نخواهیم شد مگر آنکه اسکن MRI (تصویربرداری رزونانس مغناطیسی)، سی تی اسکن (اسکن توموگرافی کامپیوتری) یا آزمایش میلوگرام (آزمایشی که در آن نوعی رنگ به ماده نخاعی تزریق می‌شود تا اشعه ایکس بتواند ساختارهای آن را مجسم کند) انجام بدهیم. در بعضی موارد دیگر امکان دارد فتق دیسک با درد زیادی همراه گردد؛ زیرا اعصاب و استخوان‌ها به یکدیگر فشرده شده‌اند و هیچگونه بالش نرمی برای پشتیبانی از آن‌ها وجود نخواهد داشت.

ماساژ برای دیسک گردن و ماساژ درمانی چیست؟

ماساژ برای دیسک گردن و ماساژ درمانی چیست؟

ممکن است شما قبل از این، ماساژ دریافت کرده‌اید. شاید قبلاً یکی از عزیزان شما برای رهایی شما از خستگی یک روز طولانی، شما ماساژ دریافت کرده باشید.

ماساژ درمانگران، همین ماساژ ساده را به یک سطح حرفه‌ای و پیشرفته رسانده‌اند. آن‌ها با استفاده از سطوح مختلف فشار و حرکاتی با تکنیک‌های ماساژ ثابت شده، بافت‌های نرم بدن شما را دستکاری می‌نمایند  دانش آن‌ها در رابطه با آناتومی بدن انسان و نحوه درمان بیماری‌های اسکلتی-عضلانی، معالجه بسیار مناسب‌تر و صحیح‌تر درد را برای آن‌ها امکان پذیر می نماید.

سنجد،انجیر،سیاه دانه،سیر
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژ درمانی چگونه به شما کمک خواهد کرد؟

زندگی در این دوره مدرن، بدن ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد و استرس و اضطراب مزمن باعث افزایش تنش عضلانی می‌گردد. توجه کردن به صفحات وسایل الکترونیکی نظیر موبایل و کامپیوتر، وضعیت بدن ما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. علاوه بر این تعداد زیادی از مشاغل جدید به صورت پشت میزی انجام می‌گردند یا اینکه مشاغلی با سبک جسمانی غیر فعال می باشند. جای تعجب نیست که بسیاری از اشخاص کمردرد و درد گردن را تجربه خواهند کرد.

ماساژ درمانی برای کم شدن درد کوتاه مدت و مزمن، به ویژه در ناحیه کمر و گردن کاربرد خواهد داشت.

بعضی از مزایای ماساژ درمانی عبارت خواهند بود از:

  • مدیریت استرس: ماساژ باعث کاهش تنش عضلانی ناشی از استرس می‌گردد. و علاوه بر این باعث افزایش بهره‌وری از زمان استراحت شما بعد از انجام روتین روزانه خود خواهد شد.
  • افزایش سلامت عمومی: ماساژ درمانی به افزایش سلامت بافت نرم کمک می‌کند و همچنین باعث می‌شود بیشتر از نحوه تاثیر گذاری سبک زندگی بر بدن خود آگاه گردید
  • کاهش درد مزمن: ماساژ با کاهش تنش عضلانی و افزایش انعطاف پذیری، دردهای جسمانی را هدف قرار خواهد داد. این امر می‌تواند به کاهش نیاز شما به داروهای مسکن کمک نماید.
  • بهبود روحیه: در طول مدتی که شما ماساژ دریافت می‌کنید، ترشح اندورفین در بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد که این امر باعث بهبود سریع روحیه شما می‌شود. ماساژ می‌تواند به بهبود اضطراب، افسردگی و استرس مزمن کمک نماید.
  • دوره بهبودی سریع‌تر: اگر دچار کشش یا آسیب‌دیدگی کمر یا گردن شده باشید، ماساژ می‌تواند به افزایش سرعت فرآیند بهبودی شما کمک نماید.
  • جلوگیری از آسیب دیدگی:  زمانی که عضلات در سلامت و انعطاف پذیری کامل باشند، احتمال آسیب دیدگی بسیار کمتر می باشد.
  • گردش خون بهتر: فشاری که در طول درمان ماساژ صورت خواهد گرفت باعث افزایش بیشتر گردش خون به نواحی که کمتر تغذیه می‌شوند یا نواحی آسیب دیده می‌گردد. جریان خون بهتر باعث رسیدن عوامل بهبودی به ناحیه دچار آسیب دیدگی خواهد شد. علاوه بر این، ماساژ به دفع ضایعات متابولیک از عضلات شما کمک می‌نماید. ( چربی سوزی شکم با ماساژ )
کاهش وزن با ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ
×