ماساژ لومی لومی

ماساژ لومی لومی

ماساژ لومی لومی :
ماساژ دارای سبک ها و روشهای مختلفی است که در اینجا به روش ماساژ لومی لومی اشاره می کنیم.لومی لومی نوعی از ماساژ سنتی هاوایی است که از تلفیق تکنیک های ماساژ و روغنی که از روغن های طبیعی گرفته شده همراه با تکنیک های تنفسی و رقص بر روی بدن ونهایتا تعادل به بدن باز می گردد. این سبک ماساژ می تواند بطور کامل و با لباس انجام شود.در این روش ماساژ، تکنیک با ساعد و آرنج نیز انجام می شود که اسپاسم های عمقی نیز رفع گردد. هدف اصلی این سبک ماساژ بازگشت آرامش و تعادل به ذهن کلاینت می باشد.

تاریخچه ماساژ لومی لومی

تاریخچه ماساژ لومی لومی 

ماساژ لومی لومی به عنوان یک تکنیک ماساژ سنتی هاوایی برای ایجاد تعادل و هماهنگی در سراسر بدن انجام می شود. این ماساژ هم سلامت جسمی و هم آرامش روحی را به همراه خواهد داشت. ماساژ Lumi Lumi با استفاده از ترکیبی منحصر به فرد از تکنیک ها، استفاده از روغن ها و حرکات موزون برای ایجاد هماهنگی بین ذهن و بدن، به بازیابی انرژی و تقویت بدن کمک می کند. در این مقاله به بررسی ماساژ لومی لومی پرداخته ایم و فواید مهم و موثر آن را بیان کرده ایم. با استفاده از این ماساژ می توانید به آرامش بی نظیری دست یابید.

مزایای ماساژ لومی لومی

به طور کلی می‎توان فواید ماساژ لومی لومی را به صورت زیر بیان کرد:

افزایش گردش خون
از بین بردن سموم
کاهش احتمال سکته مغزی
تسکین دردهای عضلانی
ساخت عضلات
افزایش انعطاف‌پذیری و حرکت ماهیچه‌ها
تحریک سیستم تخلیه لنفاوی
از بین بردن تجمع اسید لاکتیک
شکستن رسوبات کلسیم
تقویت سیستم ایمنی
کاهش فشار خون
کاهش تنش، سردرد و میگرن
تسریع بهبودی رباط و تاندون پس از آسیب
بهبود سلامت و ظاهر پوست
افزایش سرعت متابولیسم
پاکسازی ذهن از ترس، نگرانی و الگوهای افکار منفی
القای حس خوب در بدن، ذهن و روح

 ماساژ لومی لومی ماساژ سنتی هاوایی

ماساژ لومی لومی یک ماساژ سنتی هاوایی است که بر اساس ترکیبی از تکنیک های ماساژ، استفاده از روغن ها و گاهی اوقات عناصری مانند دم و بازدم و رقصیدن برای بازگرداندن انرژی و تسکین بدن است. این روش درمانی مبتنی بر فلسفه هونا است و معتقد است که سلامت و کیفیت زندگی مستلزم هماهنگی و تعادل بدن و ذهن است.

ماساژ لومی لومی شامل اصطکاک ملایم و ضربات سبک و مداوم است که توسط کف دست، ساعد و آرنج انجام می شود. علاوه بر این، این تکنیک های ماساژ در صندلی ماساژ I Rest و برخی برندهای دیگر با استفاده از فناوری های مختلف استفاده می شود. حرکات این نوع ماساژ به قدری روان است که احساس آرامش زیادی به فرد می دهد. این ماساژ نه تنها بر عضلات و اندام های مختلف، بلکه بر مفاصل نیز تاثیر می گذارد.

گزارش برگزاری دوره یومی هو گرید 1
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

فواید ماساژ لومی لومی و بهبودی جسمانی و آرامش روحی

ماساژ لومی لومی فواید زیادی دارد که هم باعث ریکاوری فیزیکی و هم آرامش ذهنی می شود. این ماساژ به بهبود گردش خون و عملکرد سیستم لنفاوی کمک می کند و منجر به دفع سموم و مواد زائد از بدن می شود. علاوه بر این ماساژ لومی لومی نقش مهمی در جوانسازی پوست دارد.

همچنین این ماساژ سنتی هاوایی در درمان بیماری های جسمانی مانند سفتی شانه و کمر و رفع تنش های روحی و روانی موثر خواهد بود. علاوه بر این، با استفاده از دستگاه های ماساژ مانند صندلی ماساژور irest مدل sl-a100 قادر خواهید بود تمامی تکنیک های ماساژ لومی لومی را تجربه کرده و از مزایای آن ها بهره مند شوید. در ادامه به برخی از فواید ماساژ لومی لومی می پردازیم.

کاهش تنش عضلانی  یکی از مزایای اصلی ماساژ لومی لومی

رفع تنش عضلانی یکی از مزایای اصلی ماساژ لومی لومی است. در این روش ماساژور با استفاده از فشار عمیق و قوی به طور موثر و دقیق سفتی عضلات را ماساژ داده و از بین می برد. این تکنیک به ویژه برای افرادی که از سفتی شانه و کمر درد رنج می برند مفید خواهد بود. این ماساژ سنتی هاوایی با شل کردن عضلات سفت و رفع اسپاسم عضلانی به کاهش ضعف عضلانی و بهبود انعطاف پذیری و آرامش عضلات کمک می کند.

برخی از صندلی‌های ماساژور نیز از تکنیک‌های ماساژ lumin-lumi برای کاهش تنش عضلانی با استفاده از کیسه هوا و سایر فناوری‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین می توانید با خرید صندلی ماساژ از مزایای این ماساژ نیز بهره مند شوید. البته افرادی که مشکلات جسمی یا درد در نواحی خاصی دارند حتما باید پس از مشورت با متخصص تغذیه از این وسایل استفاده کنند.

دفع مواد زائد و سموم بدن؛ تقویت سیستم لنفاوی با ماساژ لومی لومی

دفع مواد زائد و سموم بدن؛ تقویت سیستم لنفاوی با ماساژ لومی لومی

ماساژ لومی لومی با تقویت سیستم لنفاوی به سلامت عمومی بدن کمک می کند. این روش ماساژ باعث تحریک سیستم لنفاوی و گردش مایع لنفاوی در سراسر بدن می شود. با تقویت سیستم لنفاوی، مواد زائد و سموم از بافت های بدن خارج می شود.

علاوه بر این، با بهبود عملکرد سیستم لنفاوی، میزان مایع لنفاوی در بدن تنظیم می شود که به کاهش تورم و احساس سنگینی در عضلات کمک می کند. از سوی دیگر، این فرآیند مانند ماساژ ورزشی به عملکرد بهتر عضلات و بهبود سریع‌تر پس از ورزش یا فعالیت بدنی کمک می‌کند.

بهبود متابولیسم؛ تاثیر مثبت ماساژ لومی لومی

ماساژ لومی لومی به بهبود متابولیسم بدن کمک می کند و این تاثیر مثبت از چند جهت حاصل می شود. در مرحله اول، این ماساژ با آرام کردن کل بدن و از بین بردن اسپاسم و تنش عضلانی، به بهبود گردش خون کمک می کند. بهبود گردش خون به معنای اکسیژن رسانی و تغذیه موثرتر سلول ها است که به طور مستقیم بر عملکرد متابولیک تأثیر می گذارد.

بهترین مرکز ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

عملکرد بهینه متابولیسم بدن منجر به کاهش وزن، بهبود انرژی و افزایش کارایی عملکردهای بدن می شود. به طور کلی ماساژ لومی لومی با تاثیر بر گردش خون و سیستم لنفاوی به بهبود عملکرد متابولیک بدن کمک می کند و بخش مهمی از یک برنامه جامع سلامت خواهد بود.

علاوه بر این روش سنتی ماساژ، دستگاه های ماساژ مانند صندلی ماساژ روتای به بهبود گردش خون و تسریع اکسیژن رسانی و تغذیه سلول ها از طریق تکنیک های اصطکاک، فشار و حرارت کمک می کند. بنابراین به جای ماساژهای سنتی می توانید از دستگاه های ماساژ مختلف استفاده کنید.

مراحل ماساژ لومی لومی; تکنیک هایی که می توان در این روش ماساژ استفاده کرد
به طور سنتی، شخصی که ماساژ لومی لومی را دریافت می کند، باید روی یک تشک دستبافت روی زمین دراز بکشد. در شکل مدرن خود، اغلب از میز ماساژ استفاده می شود. این نوع ماساژ اغلب با سکوت و قرار دادن دست های درمانگر بر پشت ماساژ گیرنده شروع می شود.

ماسور از کف دست، انگشتان، بند انگشت، آرنج، زانو و پاهای خود برای ایجاد ریتمی گسترده و روان استفاده می کند. روغن ماکادمیا، نخل و نارگیل به طور کلی در این ماساژ به عنوان مرطوب کننده برای تغذیه پوست استفاده می شود. برخی از درمانگران سنتی لومی لومی ممکن است موسیقی و دعا را به جلسات ماساژ اضافه کنند.

در این ماساژ سنتی هاوایی، ماساژور اندام ها را کشیده و مفاصل را با دقت می چرخاند. بسته به سیستم بدن، این تکنیک ها می توانند آهسته و آرامش بخش یا سریع و پرانرژی باشند که به آزاد شدن جریان انرژی کمک می کند.

نحوه برگذاری جلسات ماساژ لومی لومی

طبیعت لومی لومی به این معنی است که شما احتمالاً نمی توانید لباس های زیادی در طول ماساژ بپوشید. برخلاف ماساژ تایلندی یا ماساژ بافت عمیق، بیشتر بدن شما در طول ماساژ لومی لومی در معرض دید قرار می گیرد. بنابراین قبل از درخواست ماساژ لومی لومی، حتما از ماساژور خود بپرسید که نوع پوشش شما چیست. همچنین به یاد داشته باشید که روغن های استفاده شده در این ماساژ اجازه نمی دهد بعد از ماساژ در محل کار باشید.

به طور سنتی، ماساژ لومی لومی در حالی انجام می‌شود که گیرنده روی یک تشک دست‌بافت روی زمین دراز کشیده است. با این حال، در ماساژ لومی لومی مدرن، می توانید روی یک میز ماساژ معمولی دراز بکشید. ماساژ لومی لومی معمولاً با یک دوره آرام بین درمانگر و گیرنده ماساژ شروع می شود و گاهی اوقات با قرار دادن دست های درمانگر روی پشت گیرنده انجام می شود. ماساژدرمانگر جلسه ماساژ لومی لومی را با گذاشتن دستان خود بر روی مشتری و لحظه ای بی حرکت شروع می کند. ماساژدرمانگر شما همچنین ممکن است از شما بخواهد که برای آرامش شما نفس عمیق بکشید.

10 عادت روزانه برای جلوگیری از کمردرد
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

برخی از درمانگران سنتی ماساژ Lumi Lumi حتی ممکن است موسیقی و آواز خواندن را به جلسات ماساژ خود اضافه کنند. معمولاً در زمان‌های خلوت، درمانگر سنتی لومی لومی می‌خواند یا دعا می‌کند و هر آنچه برای شفا لازم است درخواست می‌کند. حتی ممکن است درمانگر شما در حین ماساژ با خود زمزمه کند. هدف این سوفل ها تقویت انرژی بدن و رفع انسداد در بدن است.

در طول ماساژ، درمانگر تلاش می کند تا با حرکات آرام و ریتمیک، فرد را از تنش رها کند. هیچ فرمت مشخصی برای خود ماساژ وجود ندارد، بنابراین هیچ دو ماساژ هاوایی یکسان نیستند. با این حال، منحصر به فرد ماساژ لومی لومی در حرکات مداوم اعمال شده توسط دست، ساعد و آرنج بر روی بدن مشتری است. حرکات درمانگر به طور متناوب از ناحیه ای از بدن به ناحیه دیگر بدن جریان می یابد.

بسته به سیستم بدن شما، درمان می تواند آهسته و آرامش بخش یا سریع و پرانرژی باشد. درمانگر شما می تواند به آرامی اندام های شما را کشیده و مفاصل شما را با دقت بچرخاند. همه این تکنیک ها جریان انرژی شما را آزاد می کنند.

ماساژدرمانگر از ساعد و دست ها در حرکتی روان و ریتمیک استفاده می کند و قسمت های مختلف بدن را به طور همزمان ماساژ می دهد. ممکن است متوجه شوید که درمانگر دو قسمت مختلف بدن شما را به طور همزمان ماساژ می دهد. این به شما کمک می کند تا آرام شوید زیرا مغز نمی تواند همزمان روی دو ناحیه مختلف تمرکز کند. اساساً، این در مورد متوقف کردن مغز شما از تمرکز بر روی یک منطقه و استراحت است. گاهی اوقات ماساژ لومی لومی به طور همزمان توسط دو درمانگر برای تشدید اثرات آن انجام می شود.

توجه: از خوردن وعده های غذایی زیاد یا نوشیدن الکل در ساعات قبل از ماساژ خودداری کنید. همچنین حتما سابقه پزشکی خود را با ماساژدرمانگر خود در میان بگذارید. اگر باردار هستید یا فکر می کنید ممکن است باردار باشید، ماساژ درمانگر شما باید آگاه باشد.

یادت نره بخونی : گیاه گنه گنه

×