ویژگی ها و فواید روغن ماساژ

ویژگی ها و فواید روغن ماساژ

ویژگی ها و فواید روغن ماساژ  : ماساژور ها اطلاع دارند که یکی از بهترین راه ها برای داشتن ماساژ مناسب و ایده آل، استفاده از روغن ماساژ با کیفیت در حین انجام عمل ماساژ روغن و حوله داغ و یا ماساژ سنگ داغ می باشد.

در این مقاله تصمیم داریم تا ویژگی ها و فواید روغن ماساژ را برای شما عزیزان توضیح دهیم . به صورت کلی برای هر نوع تکنیک ماساژ به یک روغن اختصاصی مناسب خواهد بود،البته امکان دارد این انتخاب به اولویت و خواسته های شخص ماساژ گیرنده نیز مرتبط شود.

شما عزیزان به عنوان ماساژور قادر خواهید بود تا ماساژ خود را بدون استفاده از روغن ماساژ انجام بدهید،البته اصطکاک بین بدن و دستان امکان دارد باعث ناراحتی شخص ماساژ گیرنده گردد. استفاده از روغن دلیل افزایش تاثیرات کلی ماساژ خواهد شد که نتیجه آن احساس تجربه ای بی نظیر از آرامش می باشد.

ویژگی ها و فواید روغن ماساژ  و نکاتی برای انتخاب آن

ویژگی ها و فواید روغن ماساژ  و نکاتی برای انتخاب آن

روغن ماساژ به عنوان یکی از اساسی ترین ابزار ماساژ باید دارای ویژگی های خاصی باشد که برای استفاده مناسب به درستی کار آمد باشند. بعضی از این عوامل اصلی و تاثیرگذار عبارت خواهند بود از:

  • ویسکوزیته (چسبندگی) پایین :

روغن ماساژ باید ویسکوزیته کم داشته باشد چرا که باعث خواهد شد تا روغن ماساژ به سهولت بر روی بدن جریانپیدا کند. ماسور (ماساژور) باید قادر باشد تا بعد از استفاده از روغن ماساژ روی پوست شخص ماساژ گیرنده دست های خود را حرکت بدهد. هر روغن ماساژ چسبنده ای برای استفاده در ماساژ کارآیی نخواهد داشت

  • خلوص روغن ماساژ:

 روغن ماساژ باید خالص و دارای چگالی پایینی بوده و باید فیلتر و تصفیه شود تا پوست شخص ماساژ گیرنده بیش از حد چرب نشود.

  • قابل جذب اما نه فوری:

امکان دارد تا یکسری روغن ماساژ که بعد از اعمال سریع جذب گردند. این نوع روغن ها برای ماساژ چندان مناسب نمی باشند. روغن ماساژ باید جذب پوست بدن شود، اما تا زمانی که ماساژ درمانی ادامه خواهد داشت روغن ماساژ هم  بهتر است بر روی پوست وجود داشته باشد. از طرف دیگر  روغن ماساژ نباید پوست بدن شخص ماساژ گیرنده را خشک نماید.

  • عطر خوب :
فرم پذیرش ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

هدف ماساژ این خواهد بود که به شما عزیزان آرامش جاویدان و لایتناهی بدهد و این موضوع را با روغن ماساژ بد بو بدست نخواهد آمد. اجتناب از چنین روغن ماساژ ی و استفاده از آنهایی با بویی دلپذیر می باشند، حائز اهمیت می باشد. بوی خوش در روند آرامش افزایی شخص ماساژ گیرنده بسیار بسیار مهم است.

  • مرطوب کنندگی :

 روغن ماساژ مناسب باید پوست شخص ماساژ گیرنده را رطوبت بدهد به این معنی که پوست در مدت زمان مشخص حتی بعد از ماساژ هیداراته گردد.

ویژگی ها و فواید روغن ماساژ  و نکات مهم درباره خرید روغن ماساژ مناسب

زمان انتخاب روغن ماساژ مناسب، حائز اهمیت  است که به بعضی  عوامل مهم را لحاظ نمائید. با طیف وسیعی از آنها، انتخاب تنها به ترجیح شخصی شما عزیزان به عنوان ماساژور حرفه ای و یا شخص خواهان ماساژ بستگی خواهد داشت. در این راستا بهتر خواهد بود تا به نکات زیر توجه نمائید:

  • نوع ماساژ:

آگاهی داشتن به ماساژ خاصی که قصد انجام و اعمال را خواهید داشت، انتخاب روغن ماساژ گوناگون است . یکسری روغن ماساژ با اصطکاک کم برای ماساژ سوئدی ایده آل تر هستند اما برخی از روغن های سبک برای ماساژ شدید با اصطکاک بالا مثل ماساژ درمانی بافت عمیق یا ماساژ ورزشی کاربردی هستند. دوری جستن از روغن هایی که بسیار لغزنده بوده و به پوست شخص ماساژ گیرنده جذب نخواهد شد، قادر خواهد بود تا باعث تحریک پوست وی نیز شوند.

  • ترجیح شخصی:

 برخی از ماساژ گیرنده ها امکان دارد تا نسبت به یک عطر و بوی خاص آلرژی داشته و یا برعکس، نسبت به عطری دیگر احساس خوب و فوق العاده ای خواهند داشت این موارد با توجه به نیاز مشتری انتخاب خواهد شد. ماساژورها با خواست شخص ماساژ گیرنده، روغن ماساژ مورد نظر را انتخاب و ماساژ درمانی، ماساژ سنگ داغ، ماساژ روغن و حوله داغ و دیگر ماساژ ها را اعمال می نمایند.

  • زمان و مکان ماساژ:
بیماری های همه گیر
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

مکان هایی که دارای رطوبت بالایی هستند در بیشتر مواقع باعث افزایش روانی روغن ماساژ می گردند. این مورد در عملکرد ماساژور و کیفیت ماساژ به صورت مستقیم تاثیر گذار خواهند بود همینطور در مواقع استفاده از روغن های سنگین که ساعت ها بر روی پوست باقی خواهند ماند، لازم خواهد بود تا یک حمام برای تمیز کردن پوست بدن فرد ماساژ گیرنده وجود داشته باشد. زمان مناسب برای اعمال ماساژ بستگی به شرایط فیزیکی شخص ماساژ گیرنده خواهد داشت. در بیشتر مواقع در زمان های بعد از کار، ورزش و دیگر فعالیت ها که موجب خستگی و درد در اعضای بدن شخص خواهد شد، می توان ماساژ را اعمال نمائید.

  • هدف از ماساژ چیست:

بعضی از روغن ها به دلایل خاصی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. روغن ماساژ علف لیمو ریلکس Relax خاصیت ریلکسی و آرامش بخش خواهد داشت. به همین دلیل ماساژور باید روغن ماساژ انتخابی خود را با توجه به هدفی که از ماساژ خواهد داشت مشخص کند.

  • آلرژی به :

 برخی از اشخاص  محتمل هستند به عصاره های خاصی یا بعضی از رایحه ها حساس می باشند. به همین دلیل برای جلوگیری از آلرژی، شما عزیزان باید حساسیت را در نظر گیرند و اطلاعات روغن ماساژ را مطالعه نمایند.

  • هزینه های:

یک ماساژ کامل بدن امکان دارد حدود ۲۰ تا ۳۰ میلی لیتر روغن ماساژ نیاز داشته به همین دلیل توجه به هزینه و قیمت مهم خواهد بود.

درباره ویژگی ها و فواید روغن ماساژ  بیشتر بدانید :

ماساژور قادر است تا برای ارائه ماساژی مناسب چند نمونه روغن را با هم ترکیبنماید. در سالن های ماساژ به این خاطر از روغن های ماساژ استفاده می نمایند که:

  • ماساژ با روغن گرم باعث خواهد شد تا تنش و استرس در عضلات کاهش پیدا کند. حتی اگر شما آسیب های استخوانی و ماهیچه ای دیده باشید، ماساژ با روغن گرم بسیار مناسب می باشد. تعداد زیادی از ورزشکاران پیش از مسابقات ورزشی ترجیح خواهند داد  تا از روغن های ماساژ گرم استفاده نمایند.
  • برای حفظ رطوبت پوست، قاد رخواهید بود تا از روغن گردو یا روغن زیتون به طور موثر بر روی پوست استفاده نمائید.
  • روغن جوجوبا، آنتی باکتریال می باشد و برای از بین بردن جوش و پاکسازی پوست و شادابی آن مفید خواهد بود.
  • روغن هسته زردآلو دارای ویتامین E کم چرب است و به همین دلیل پوست به آسانی آن را جذب مینماید. این نوع روغن تعداد  زیادی خواهان دارد و مورد استفاده ماساژور ها می باشد
  • روغن نارگیل برای التهابات پوست سر بسیار مناسب می باشد.
  • برای یک مرکز اسپا (دارای سونا و آب درمانی می باشد)، مناسب تر خواهد بود تا از شمع ماساژ و روغن معطر برای ایجاد فضایی آرامش بخش استفاده نمایند.
    • یکی از روغن های گران قیمت روغن بادام می باشد که به سرعت جذب پوست می گردد و باعث نرمی و جوانسازی پوست خواهد شد. روغن بادام برای ماساژ کودک مناسب خواهد بود اما اشخاص مبتلا به آلرژی امکان دارد دچار حساسیت گردند.
    • ماساژ تایلندی یکی از آرامش بخش ترین نوع ماساژ درمانی به حساب خواهد آمد. ماساژ تایلندی دارای روغن مخصوص به خود است.
  • ماساژ خوب و مناسب و کامل باعث بازیابی انرژی و آرامش افزایی در شما می گردد و ذهن و روحتان را فارغ از استرس می نماید. بهره بردن از روغن های ماساژ، لذت و تجربه آرامشی کامل را افزایش خواهد داد. با جذابیت های دلپذیر و احساسی لاکچری از روغن، بدن شما به حالت کاملا آرام و بی دغدغه دست خواهد آمد. فقط مطمئن گردید که در انتخاب و خرید ، دچار اشتباه نگشته اید و یا اینکه ماساژور شما کار آزموده و متخصص و حرفه ای است.

     

  • برای مطالعه بیشتر: ماساژ ایرانی چیست
تاثیر ماساژ درمانی در بیماری های صعب العلاج
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ
×