چرا دست و پا خواب می رود؟

چرا دست و پا خواب می رود؟

چرا دست و پا خواب می رود؟
شاید برای شما این اتفاق افتاده باشد که قسمتی از اندام خواب رود و احساس گز گز،خواب رفتگی و ناراحتی کنید.علت این است که عصب آن عضو یا اندام، تحت فشار قرار گرفته است.می تواند تعداد عصب ها در آن ناحیه بیش از یک عصب باشد که تحت فشار است.نرسیدن اکسیژن و مواد غذایی لازم به آن اندام باعث خواب رفتگی و … می گردد.

چرا دست و پا خواب می رود؟ آیا دیابت می تواند دلیل آن باشد ؟

به این نکته توجه کنید تا اگر دیابت دارید بتوانید آن را کاهش و یا کنترل نمائید.
30 دقیقه پیاده روی در روز
مصرف لبنیات کم چرب
مصرف ترشیجات را نیز به طور چشمگیری کاهش دهید زیرا مصرف ترشیجات علاقه افراد را به مصرف مواد قندی زیاد می کند.

متخصصان قلب پیرو تحقیقی که بعمل آورده اند به این نتیجه رسیده اند که علاوه بر ورزش و رژیم غذایی مناسب، لبخند زدن مداوم می تواند به جهت پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. با خندیدن واسطه های شیمیایی در سیناپس های مغز جایگزین می شوند و ترکیبات دیگری با تاثیر مثبت آزاد می شوند.
زمانی که فرد دچار استرس است، هورمون های آدرنالین و کریتزون در مغز ترشح می شود و لبخند زدن بهترین روش برای مقابله با آن استرس است.
زمانی که مردم لبخند می زنند آرامش پیدا کرده و فشار خون و میزان قند خون را از طریق هورمون ها پایین می آورند.
آدرنالین با افزایش کار قلب و فشار خون و کریتزول،قند خون را افزایش می دهد و در صورتی که استرس بالا و مزمن باشد، افزایش ترشح و فعالیت این هورمون ها به قلب آسیب می رساند.
علاوه بر این افراد مضطرب برای آرام کردن خود به خوردن غذاهای مضر،پر خوری و سیگار و الکل روی می آورند.
هر بار لبخند می زنید لینک یا حلقه واسطه استرس و زیان های قبلی آن از بین می رود و فرد می تواند سالم بماند.

تخت ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

دلایل بیشتر درباره اینکه چرا دست و پا خواب می رود؟

در مطالعه ای که توسط دانشمندان صورت گرفته نشان می دهد میانگین زمان برای تشخیص محرک های بینایی بطور تقریبی 180 تا 200 میلی ثانیه است.این در حالی است که برای صدا و صوت ، این زمان حدود 140 تا 160 میلی ثانیه است یعنی سرعت پردازش دیداری بیشتر است.

عضله popliteus کوچک است و جز مهمترین عضلات زانو است.خشکی و دردی که در پشت زانو احساس می شود علت می تواند آسیب این عضله و اسپاسم های آن و اختلال در گلاید مینیسک خارجی باشد.
اگر دراز مدت نشسته اید و سپس بلند شوید و درد و خشکی در پشت زانو دارید ، می توانیدبا ماساژ روزانه بین 2 تا 4 دقیقه در پشت پا و روی زانو بصورت نرم و ترجیحا باروغن ماساژ دهید تا این خشکی و درد پشت زانو خوب شود.
برای هر حرکت ورزشی می بایست قبل از آن حتما خود را گرم کنید و بسیار ضروری است که بدن آماده باشد.گرم کردن فقط مخصوص ورزشکاران حرفه ای نیست و هر کس بخواهد فعالیت ورزشی در سطح عادی تا حرفه ای داشته باشد می بایست گرم کردن قبل از ورزش را مد نظر قرار دهد.
لازم است هنگام تمرین و ورزش کردن آب بنوشید تا حدی که آب لازم به بدن برسد که بر اثر تعریق،جبران کمبود آب در بدن اتفاق بیفتد.
ورزش سوخت و ساز بدن را بالا میبرد و با توجه به اینکه بعد از ورزش نیاز به غذا پیدا می شود ، می بایست حتما در تغذیه دقت شود تا به میزان لازم مواد غذایی به بدن برسد.مواد غذایی کم چرب ،کم شیرین بهتر است برای چربی سوزی استفاده گردد.
حبوبات- گوشت سفید و… غیره می توانند به عنوان مواد غذایی کامل و به نوعی چربی سوز عمل کنند.

کاهش درد دندان با ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

درمان های طبیعی مفید و موثر برای زمانی که دست و پا خواب می رود؟

درمان های طبیعی مفید و موثر برای زمانی که دست و پا خواب می رود؟

1. کمپرس گرم برای درمان بی حسی دست و پا:
یک حوله را در آب گرم آغشته کنید، آب اضافی را فشار دهید، سپس آن را به مدت 10 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید تا احساس بهتری پیدا کنید.
برنج را داخل جوراب بریزید و به مدت 3 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. پس از گرم شدن، جوراب را به مدت 5 دقیقه به نواحی مورد نظر بمالید.
2. ماساژ برای درمان به خواب رفتن دست و پا:
روغن نارگیل را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید، که باعث روان شدن و از بین رفتن سفتی بدن می شود. این درمان را هر روز به مدت 2 هفته تکرار کنید.
با روغن زیتون می توانید از شر سوزن سوزن شدن دست و پا خلاص شوید، زیرا خواص آن به آرامش عضلات و اعصاب و همچنین افزایش گردش خون کمک می کند.
روغن خردل حاوی اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6، ویتامین E و آنتی اکسیدان است. به همین دلیل است که آن را یکی از سالم ترین روغن ها می دانند. سطح بالای منیزیم موجود در این روغن نه تنها گردش خون را تحریک می کند، بلکه سیستم عصبی بدن را نیز بهبود می بخشد. بنابراین می توانید از این روغن برای ماساژ نیز استفاده کنید.
برخی از مطالعات نشان داده اند که ماساژ رزماری روی پوست، درد آرتروز را کاهش می دهد و در درمان دردهای عضلانی و افزایش گردش خون موثر است.
یکی از خواص اصلی روغن اسطوخودوس این است که سیستم عصبی بدن را آرام می کند. این روغن توانایی کاهش دردهای عضلانی، آرتریت و درد مفاصل را دارد، گردش خون را بهبود می بخشد و در حفظ تعادل فشار خون مفید است.
می توانید از روغن اسطوخودوس برای درمان ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.
گیاهان دارویی برای درمان بی حسی دست و پا
3. ورزش برای درمان بی حسی دست و پا:
تمرینات ساده دست و پا را به مدت 15 دقیقه در خانه انجام دهید یا حرکات کششی را در محل کار امتحان کنید.
در طول روز به مدت 20-25 دقیقه ورزش های هوازی انجام دهید که در درمان بی حسی دست و پا بسیار موثر خواهد بود.
سه تا چهار بار در هفته از شنا، دوچرخه سواری، دویدن و پیاده روی لذت ببرید که باعث افزایش گردش خون و کاهش بی حسی می شود.
گیاهان دارویی برای درمان بی حسی دست و پا
درمان های دیگر عبارتند از:
استفاده از زردچوبه، نمک اپسوم یا سولفات، دارچین، فلفل قرمز، بابونه، لوبیا قرمز و زنجبیل تازه، خوردن غذاهای غنی از منیزیم، خوردن غذاهای حاوی ویتامین B، ویتامین D،

ماساژ ایرانی چیست
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

برای مطالعه بیشتر : حرکات اصلاحی برای گردن درد

×