تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی

تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی چیست ؟

نخست به تعریف هریک از این نوع ماساژها خواهیم پرداخت سپس درباره تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی آن ها توضیح خواهیم داد :

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی یکی از محبوب ترین روش های ماساژ درمانی است که به آن ماساژ کلاسیک نیز می گویند. این نوع ماساژ برای افرادی که خواهان ماساژ ملایم با حرکات آهسته برای رفع خستگی و افزایش احساس آرامش هستند بسیار مناسب است. ماساژ سوئدی ملایم‌تر از سایر انواع ماساژ است و معمولاً برای اهداف درمانی استفاده نمی‌شود. بلکه برای کاهش تنش، رفع گرفتگی عضلات و بهبود سلامت روان استفاده می شود. ماساژ سوئدی تمام قسمت های بدن را پوشش می دهد. در واقع ماساژ سوئدی نوعی نوازش است. این ماساژ معمولا یک ساعت طول می کشد. در ادامه با تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسیشن بیشتر آشنا خواهید شد.

ماساژ ریلکسیشن چیست؟
انواع مختلف ماساژ با اهداف متفاوت وجود دارد. هر ماساژی که با هدف آرامش و آرامش ذهن و بدن انجام شود، ماساژ ریلکسیشن نامیده می شود. در واقع ماساژ ریلکسی تکنیک و روش واحدی ندارد. اگر انواع ماساژ به گونه ای انجام شود که از روش های دردناک و فشار بیش از حد به بدن استفاده نشود، به آن آرامش می گویند. در نتیجه ماساژور می تواند انواع ماساژ را به منظور ماساژ ریلکسی انجام دهد و به شما امکان می دهد روش و نوع ماساژ را انتخاب کنید.

برای مطالعه بیشتر : چرا به ماساژ پس از زایمان نیاز داریم؟

تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی چیست ؟ و کدام بهتر است ؟

تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی چیست ؟ و کدام بهتر است ؟

برخی از مردم فکر می کنند که ماساژ سوئدی و ریلکسیشن یکسان هستند، اما در واقع این دو مفهوم با یکدیگر متفاوت هستند. این سوال را می توان به راحتی با طرح سوال در مورد امکان تبدیل انواع ماساژ به ماساژ ریلکسی رد کرد. اجازه دهید موضوع را کمی بیشتر باز کنیم. همانطور که می توانید تصور کنید، ماساژ سوئدی یک ماساژ با حرکات ملایم و ملایم است. اما ماساژ ریلکسیشن در واقع می تواند هر نوع ماساژی باشد. برای مثال ماساژ سنگ داغ را می توان نوعی ماساژ ریلکسیشن در نظر گرفت. پس بهتر است بگوییم که ماساژ سوئدی می تواند یک نوع ماساژ ریلکسیشن باشد اما ماساژ ریلکسی لزوما یک ماساژ سوئدی نیست!

نکات مهم برای انجام ماساژ بارداری
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

تفاوت ماساژ درمانی و ماساژ ریلکسی
ماساژ درمانی عمدتاً در قسمت هایی از بدن که دارای درد یا عوارض هستند انجام می شود. در واقع همانطور که از نام آن پیداست ماساژ درمانی با هدف رفع مشکل دریافت می شود. با این حال، ماساژ ریلکسی عمدتا برای ایجاد احساس آرامش و آرامش انجام می شود. نکته مهم این است که ماساژ درمانی معمولا به توصیه پزشک یا فیزیوتراپ انجام می شود اما برای دریافت ماساژ ریلکسی نیازی به چنین مواردی نیست. علاوه بر این، در ماساژهای درمانی، معمولاً روی سطحی فراتر از پوست مانند مفاصل و ماهیچه ها کار می کنند.

سخن پایانی :
ماساژ درمانی جدا از فواید زیادی که برای سلامتی انسان دارد، یکی از سرگرمی های سالم نیز محسوب می شود. مجموعه گاروبین انواع خدمات ماساژ را به شما تهرانی ها و کرجی های عزیز ارائه می دهد. توجه داشته باشید که سرویس رفت و برگشت رایگان بوده و به عهده مجموعه می باشد. پیشنهاد می کنیم حداقل یک ماساژ ریلکسیشن را تجربه کنید. برای اطلاعات بیشتر و انتخاب ماساژ مورد نظر با ما تماس بگیرید.

×