کدام ماساژ بهتر است؟

کدام ماساژ بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. ماساژ برای تسکین درد در تمام قسمت های بدن مفید است و هر ماساژ برای یک قسمت از بدن موثرتر است. ماساژ درمانی می تواند با توجه به دردی که تجربه می کنید و اطلاعاتی که دارند بهترین گزینه را برای شما انتخاب کند.

کدام ماساژ بهتر است؟ و چرا ؟

1- ماساژ ملایم یکی از انواع ماساژ است
حسی درمانی
نقاطی که به یک محرک خارجی در دست و پا پاسخ می دهند به تمام نقاط بدن می رسند و در نتیجه فشار وارده بر این قسمت ها را کاهش می دهند. این ماساژ باعث بهبود گردش خون و عملکرد ذهن و بدن می شود.

ماساژ تایلندی
ماساژ تایلندی به “یوگا برای افراد تنبل” تشبیه شده است که در آن تمام عضلات بدن کشیده شده و مفاصل باز و بسته می شوند. این کار را باید از کف پا شروع کنید و کم کم به سمت قسمت های بالایی هدایت کنید. با این ماساژ بدن شما از این حالت خشک خارج می شود و «سطح انرژی» بدن عادی می شود.

watso
در ماساژ وتسو که نوع دیگری از ماساژ است، باید در آب ولرم دراز بکشید. در مرحله بعد، قسمت های خاصی از بدن شما ماساژ داده می شود. با کاهش نیروی جاذبه در آب، ماساژور کار خود را راحت‌تر انجام می‌دهد. در ماساژ Vetsu تمرکز بیشتری روی تنفس خود خواهید داشت و بنابراین آرامش بیشتری خواهید داشت.

ماساژ کالیفرنیایی
ماساژ کالیفرنیایی یکی از انواع ماساژ است که در آن باید کل بدن را چرب کنید و سپس حرکات آهسته را یکی پس از دیگری روی بدن اعمال کنید. در ماساژ کالیفرنیایی فشار بسیار کمی وجود دارد. با این ماساژ کل بدن آرام می شود و ذهن شما آرام می گیرد.

ماساژ برای پریود شدن
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

اسالن
ماساژ اصلان عضلات را منبسط می کند. در این ماساژ با ماساژهای ملایم و طولانی مدت گردش خون تنظیم می شود. این ماساژ ماهیچه ها و سیستم عصبی را شل می کند و به غدد لنفاوی و رگ های خونی کمک می کند تا سموم بیشتری را دفع کنند. این ماساژ جوانی و شادابی را تضمین می کند.

برای مطالعه بیشتر : تفاوت ماساژ سوئدی و ریلکسی

کدام ماساژ بهتر است؟ آیا ماساژ استخوان نیز بهترین است ؟

کدام ماساژ بهتر است؟ آیا ماساژ استخوان نیز بهترین است ؟

ماساژ استخوان یکی دیگر از انواع ماساژ است که فواید زیادی دارد. در ماساژ استخوان، عضلات و استخوان ها ماساژ داده می شوند و این شما را از فشار و استرس روحی و عضلانی نجات می دهد. از این ماساژ می توانید برای درمان استرس و مشکلات روانی استفاده کنید.

3- ماساژهای شدید یکی از انواع ماساژ است
این ماساژها ملایم نیستند و شدت بیشتری دارند. یکی از آنها ماساژ آما است.

ولی
بر اساس طب سوزنی چینی باستان، ماساژ آما بر قسمت های حساس بدن تأثیر می گذارد و میزان انرژی را تنظیم می کند. این ماساژ برای درمان استرس، کمردرد، اضطراب، سردرد، بی خوابی و آرتروز مفید است.

4- ماساژ نقاط حساس یکی از انواع ماساژ است
فشار دائمی عموماً بر روی نقاط حساس بدن تأثیر منفی می گذارد و باعث تجمع مواد زائد در این قسمت ها می شود. بنابراین ماساژ نقاط حساس باعث دفع سموم و ترشح اندورفین در بدن می شود و به درمان تنش عضلانی و درد ناشی از آسیب های ورزشی، جراحی و حوادث کمک می کند.

ماساژ درمانی راهی برای آرامش جسم و روح
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

شیاتسو
شیاتسو مانند آما روی نقاط فشار کار می کند، اما روی گردش خون و کشش مفاصل نیز موثر است. ماساژ شیتاتسو به تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین درمان کمردرد، سردرد، آسم و سفتی ستون فقرات کمک می کند.

5- ماساژ ورزشی یکی از انواع ماساژ است
ماساژهای ورزشی عمدتاً توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد و بر روی عضلات خاصی انجام می شود که ورزشکار بیشتر از آنها استفاده می کند. ماساژ ورزشی احساس ضعف و سستی را از بین می برد و به بهبود آسیب های ورزشی و جلوگیری از تورم در نقاط مختلف بدن کمک می کند.

6- ماساژ سر یکی از انواع ماساژ است
ماساژ سر فواید زیادی برای ما دارد. وقتی جمجمه را لمس می کنید، جایی که تمام اعصاب بدن انسان در آن قرار دارند، تنش و استرس کاهش می یابد و تمام عملکردهای بد در بدن از بین می رود. ماساژ سر نوعی خود درمانی است که هر فردی می تواند به راحتی آن را به تنهایی انجام دهد. همچنین عملکرد تمام سیستم های بدن را عادی می کند. ماساژ سر برای گردن، ستون فقرات و تمام بیماری های مرتبط با استرس ایده آل است.

کدام ماساژ بهتر است؟ و کدام روغن برای ماساژ بهتر است؟

در این بخش سه مورد از بهترین روغن های ایده آل برای ماساژ را معرفی می کنیم. سعی کنید از این روغن ها برای تقویت پوست و موهای خود و همچنین برای درمان درد و بیماری استفاده کنید.

1. روغن بادام شیرین برای ماساژ
روغن بادام شیرین برای چرب کردن و ماساژ بدن بسیار عالی است. روغن بادام به سرعت جذب پوست می شود و التهاب و خشکی پوست را درمان می کند. بهترین زمان استفاده از این روغن مو نیم ساعت قبل از حمام است. یادآوری می کنیم که از این روغن برای ماساژ سر و تقویت مو نیز استفاده می شود.

ماساژ ورزشی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

2. روغن نارگیل برای ماساژ
روغن نارگیل برای ماساژ بدن بسیار مناسب است. از مزایای روغن نارگیل می توان به از بین بردن علائم کشش و کاهش خشکی، از بین بردن پینه از دست، آرنج، کف پا و مچ پا، کاهش اثرات آفتاب سوختگی و … اشاره کرد. نقل شده. اگر هنگام خرید دیدید کمی سفت است باید کمی آن را گرم کنید.

3. روغن زیتون بهترین روغن برای ماساژ است
یکی از بهترین روغن های ماساژ روغن زیتون است. ماساژ روغن زیتون برای پاها یا مچ دست و کمر ایده آل است و درد را تسکین می دهد. علاوه بر این روغن زیتون برای درخشندگی و صافی پوست، لایه برداری پوست و بهبود گردش خون در بدن مناسب است.

×