فرق انواع ماساژ

فرق انواع ماساژ :
ماساژ و ماساژ درمانی هزاران سال است که توسط انسان انجام می شود. امروزه با توجه به محبوبیت ماساژ، حدود 80 نوع و سبک ماساژ وجود دارد که فرد می تواند آن ها را در طیف ها و اندازه های مختلف دریافت کند. انواع مختلف ماساژ شامل فشار، مالش یا کار با عضلات و سایر بافت های نرم است. با دست و انگشتان انجام می شود. گاهی اوقات از ساعد، آرنج یا پا نیز برای ماساژ استفاده می شود.

با محبوبیت ماساژ، این سوال پیش می آید که جدیدترین و بهترین تکنیک ماساژ چیست؟ مهمتر از آن، آیا جدیدترین سبک ماساژ به وضعیت شما کمک می کند یا خیر؟ و این سبک های ماساژ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

آیا فرق انواع ماساژ را می دانید ؟

سبک های مورد استفاده در ماساژ درمانی عبارتند از سکته های طولانی، لمسی، با لمس ملایم و ضربه های کوتاه و شدیدتر. برخی از ماساژورها از روغن استفاده می کنند، مدت ماساژ می تواند از پنج دقیقه تا دو ساعت طول بکشد. قبل از اینکه سبک ماساژ خود را انتخاب کنید، این سوال مطرح می شود که چه مقدار و چه نواحی از بدن را می خواهید ماساژ دهید. سبک مناسب را انتخاب کنید ماساژدرمانگر می تواند نوع ماساژ را با توجه به سن، شرایط شما یا نیازها و اهداف خاص شما تطبیق دهد.

اگر صندلی ماساژوری بخرید که بتواند بدن شما را اسکن کند و اطلاعاتی در مورد بدن شما به دست آورد، برنامه مورد نظر را با توجه به نیاز شما اعمال می کند. یکی از رایج ترین انواع ماساژ، ماساژ سوئدی است. این سبک طولانی و پر زحمت با لمس و ضربه های سبک شامل لمس های ملایم و ریتمیک و حرکت بر روی بالاترین لایه عضلانی است.

ماساژ درمانی چیست ؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژ سوئدی با حرکات مفاصل همراه است. با کاهش تنش عضلانی، این سبک از ماساژ می تواند آرامش بخش، ضد درد و در عین حال انرژی زا باشد. علاوه بر این، ماساژ سوئدی می تواند به روند بهبود آسیب های مفصلی و عضلانی کمک کند. چهار مدل ضربه و لمس برای ماساژ سوئدی در نظر گرفته شده است:

√ فلوراژ: یک لمس نرم و تسکین دهنده که به آرامش بافت های نرم کمک می کند.
√ خمیر: چرخشی، لمس فشاری، یا ماساژ و به دنبال آن شکوفایی.
√ حرکات اصطکاک یا مالشی: حرکات دایره‌ای عمیق که باعث ساییدگی لایه‌های بافت روی یکدیگر می‌شود و به شکستن بافت اسکار، افزایش جریان خون و غیره کمک می‌کند.
√ حرکات ضربه ای یا ضربه ای: شامل حرکات کوتاه و متناوب با دست ها، انگشتان یا کنار دست است.

درباره فرق انواع ماساژ بیشتر بدانید :

درباره فرق انواع ماساژ بیشتر بدانید :

درمان عصبی عضلانی نوعی ماساژ بافت نرم است که دردهای مزمن مربوط به سیستم عضلانی و عصبی را به عنوان تمرکز اصلی این سبک درمان می کند. این مدل ماساژ بیشتر جنبه پزشکی دارد تا ماساژ و به نقاط حساس، نقاط حساس و حساس عضلانی، تراکم اعصاب، گردش خون، مشکلات وضعیت بدن و مسائل بیومکانیکی که ممکن است در نتیجه صدمات ناشی از حرکات تکراری به وجود آمده باشد، می پردازد.

ماساژ بافت عمیق بهترین گزینه برای درمان لکه های دردناک و مشکل ساز بدن است. صندلی ماساژور یا ماساژدرمانگر از لمس‌ها و حرکات آهسته و عمدی استفاده می‌کند که بر فشار روی لایه‌های تاندون‌ها، ماهیچه‌ها یا سایر بافت‌های عمیق زیر پوست تمرکز دارد. اگرچه ریتمیک کمتری نسبت به سایر انواع ماساژ دارد، اما ماساژ بافت عمیق در واقع می تواند درمانی باشد و تنش مزمن را تسکین دهد و به بهبود آسیب های عضلانی مانند رگ به رگ شدن کمک کند.

ماساژ برای رفع دندان درد
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

شیاتسو در ژاپن به معنای فشار انگشت است. برای ماساژ شیاتسو، صندلی ماساژور از فشارهای مختلف و ریتمیک بر روی نقاط خاصی از بدن استفاده می کند. این نقاط نقاط طب فشاری نامیده می شوند و اعتقاد بر این است که برای جریان انرژی حیاتی بدن که به نام «چی» شناخته می شود، مهم هستند. طرفداران بر این باورند که ماساژ شیاتسو می تواند به رفع انسداد این نقاط طب فشاری کمک کند.

برای این نوع ماساژ، ماساژدرمانگر سنگ های داغ را در قسمت های خاصی از بدن مانند نقاط طب فشاری قرار می دهد. این سنگ های داغ را می توان به عنوان ابزار ماساژ استفاده کرد یا به طور موقت روی بدن قرار داد و سپس برداشت. در ترکیب با سایر تکنیک های ماساژ، ماساژ سنگ داغ می تواند بسیار آرامش بخش و تسکین دهنده باشد. زیرا گرما به اعماق بدن نفوذ می کند.

با توجه به انواع سبک های ماساژ و تفاوت آنها، بهترین نوع ماساژ را می توان با توجه به نیاز بدن و ناحیه مورد نظر انتخاب کرد. هر سبک ماساژ ممکن است برای همه مناسب نباشد. اما با در نظر گرفتن شرایط بدنی و نقاط مورد علاقه، قادر خواهید بود بهترین استایل را انتخاب کنید.

برای مطالعه بیشتر : ماساژ فول بادی

×