ماساژ برای درمان سر درد

ماساژ برای درمان سر درد

ماساژ برای درمان سر درد : ماساژ سر یکی از روش‌های قدیمی و البته مؤثر جهت درمان انواع سردرد شناخته شده است. ماساژ سر ضمن اینکه حس فوق‌العاده‌ای دارد، قادر است تا در کاهش علائم سردرد نیز کمک‌ نماید. بهتر است بدانید که ماساژ سر استرس را برطرف خواهد کرد و حتی باعث بهبود جریان خون و درمان آسیب‌های شایع پوست موی سر مانند ریزش مو نیز خواهد شد.

شما عزیزان می‌توانید با آموزش ماساژ میگرن در منزل به درمان سردرد میگرنی بپردازید. البته توصیه ما این است که برای شروع کار ابتدا به یک ماساژ درمانگر مراجعه نمائید.

ماساژ برای درمان سر درد مناسب است ؟

درمان سردرد با ماساژ یکی از تکنیک‌های قدیمی اما متداولی  می باشد که محبوبیت زیادی در بین مردم دارد. بسیار خوب است که بتوانیم با استفاده روش‌های درمانی غیرتهاجمی و غیرشیمی دردها و بیماری‌های بدن را تسکین دهیم. در حال حاضر از ماساژ برای درمان انواع سردرد نظیر سردردهای میگرنی و کاهش تنش و استرس بدن به‌خصوص جمجمه و مغز استفاده می‌نمایند.

بستگی به نوع سردردی که بیمار به آن مبتلا می باشد، ماساژ قادر است تا تأثیرات به‌خصوصی از خود برجای بگذارد. به‌عنوان‌ نمونه یکی از تکنیک‌های ماساژ جمجمه می‌تواند روی سیستم عصبی مرکزی سر، ستون فقرات و ساکروم تاثیر بگذارد و دردهای مشترک بین این نواحی را تسکین خواهد داد. در این خصوص که انواع ماساژ سردرد چه آثاری از خود برجای می‌گذارند بیشتر صحبت می نمائید. در ابتدا به فواید ماساژ سر اشاره می نمائیم. ( ماساژ لاغری )

تاثیرات ماساژ برای درمان سر درد!!

کاهش فشارخون

درمان سنگ کلیه با ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

وقتی که پوست سر را ماساژ می‌دهید، استرس‌های روزانه کاهش پیدا خواهد کرد و احساس آرامش به شما باز خواهد گشت. مطالعات انجام‌شده نشان  داده است که دو ماساژ ۱۵ و ۲۵ دقیقه‌ای پوست سر سبب کاهش فشارخون سیستولیک و دیاستولیک در اشخاص مبتلا خواهد شد. ماساژ سبب تقویت گردش خون است، عروق خونی را شل کرده و، آرامش را به عضلات گردن بر خواهد گرداند و با کاهش کلی انقباضات شدید فشار خون را به سطح نرمال می رساند.

به همین دلیل اشخاصی که دچار حملات سردرد ناشی از افزایش فشارخون خواهند شد قادر خواهند بود تا با ماساژ سر فشارخون را کنترل نمایند و عوارض دردناک ناشی از آن را کاهش داده و حتی گاهی درمان نمایند.

کاهش علائم سردرد تنشی چگونه امکان پذیر است؟

حتماً شما هم تاکنون دچار احساس درد هم‌زمان در گردن، پشت چشم و اطراف سر گشتید! به این حالت سردرد عصبی گفته خواهد شد. سردرد تنشی یکی از شایع‌ترین انواع سردرد می باشد و چون دلایل زیادی در بروز آن دخیل می باشد، تعداد زیادی از اشخاص در طول زندگی دچارش خواهند شد که. اصلی‌ترین دلیل بروز این سردرد انقباضات عضلانی می باشد.

اما خبر خوب اینجاست که ماساژ پوست سر در کاهش شدت، مدت و دفعات سردردهای تنشی مؤثر می باشد. ماساژ سر تأثیر آرامش‌بخش روی عضلات سر و گردن دارد و به همین دلیل می‌تواند فشار، تنش و درد حاصل از سردرد عصبی را کاهش دهد.

ماساژ برای درمان سر درد و درمان سردرد تنشی با ماساژ

ماساژ برای درمان سر درد و درمان سردرد تنشی با ماساژ

  • برای کم کردن دردهای ناشی از سردرد تنشی ابتدا انگشتان شست را روی استخوان گونه‌ها و نزدیک به گوش‌ها قرار دهید و ماساژ را شروع نمائید
  • با کمک گرفتن از نوک انگشتان خیلی آرام روی شقیقه‌ها فشار وارد کنید و این قسمت را مالش دهید
  • با فشاری خیلی محکم و حرکات دورانی کوچک، انگشتانتان را کم‌کم در امتداد خط رویش مو به سمت بالا حرکت دهید. این کار را ادامه دهید تا زمانی که انگشتانتان به وسط پیشانی رسد
  • این حرکت را می‌توانید روی تمام نواحی سر تکرار کرده تا تنش و درد حاصل از سردرد کاهش پیدا نماید
تاریخچه ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

در کل جهت درمان و تسکین انواع سردرد شما می‌توانید ماساژهای  متنوعی انجام دهید. ماساژهای معروف و مؤثر دیگری نیز می باشند که در درمان انواع سردرد اثربخشی بالایی دارند، اما توصیه می‌گردد که حتماً پیش از شروع ماساژ درمانی شما با پزشک خود مشورت نمائید.

در مجموعه آرت ماساز کلیه ماساژهای درمانی و… به صورت تخصصی انجام خواهد شد این مجموعه تخصصی دارای سال ها سابقه درخشان می باشد به همین دلیل به راحتی می توانید به این مجموعه اعتماد نمائید.

×