ماساژ برای درمان درد پاشنهٔ پا

ماساژ برای درمان درد پاشنهٔ پا

ماساژ برای درمان درد پاشنهٔ پا : رسیدگی به‌ موقع در مورد اشخاصی که دچار خار پاشنه می‌گردند یکی از عوامل بسیار مهم و تعیین‌کننده می باشد. هر چه در زمان کوتاه‌تری روش‌های بهبود یابی و یا روش‌های درمانی را در پیش بگیریم، زودتر و با رنج کمتری به نتیجه میرسیم. در این مقاله تصمیم داریم تا بدانیم چگونه از ماساژ برای درمان درد پاشنهٔ پا کمک خواهد کرد؟

ماساژ برای درمان درد پاشنهٔ پا و اهمیت درمان این عارضه چیست؟

درد پاشنهٔ پا خیلی زود می‌تواند مزمن گردد به همین خاطر، کف پا آسیب خواهد دید. ما به‌ ناچار با وجود درد در پاشنه، روی پا راه خواهیم رفت و درد را نادیده خواهیم گرفت در این صورت عارضه مزمن خواهد شد و کیفیت زندگی را پایین خواهد آورد.

این مشکل در یک طیف زمانی اتفاق خواهد افتاد. زمانیکه تازه پاشنهٔ پا آسیب‌دیده باشد مانند وقتی که پا روی یک سنگ‌ ریز می‌رود و یا از ارتفاعی می‌پریم، در اثر آسیب پاشنه ملتهب خواهد شد، مانند بورسیت پاشنه، در آن زمان نباید ماساژ انجام گردد.

اگر این عارضه تکرار گردد و راه‌ رفتن در این صورت ادامه داشته باشد بعد از مدتی خار پاشنه به وجود خواهد آمد. در آن زمان هم دیگر نمی‌توانیم تکنیک ماساژ پاشنه  پا را انجام بدهیم، زیرا امکان دارد در اثر ایجاد پارگی‌های ریز مجدداً التهاب در این ناحیه به وجود بیاید. ( ماساژ برای پریود شدن )

بیایید مرور کنیم

در زمانی که آسیب حاد می باشد و به‌ تازگی اتفاق افتاده، نمی‌توان از ماساژ کمک بگیریم. همچنین وقتی در اثر تکرار آسیب‌های حاد و یا دلایل دیگر، خار پاشنه به وجود آمده است باز هم نمی توانیم از تکنیک‌های ماساژ استفاده نمائیم.

گیاه گنه گنه
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

در مقابل فیزیوتراپیست می‌تواند توسط دستگاه‌های شاک ویو یا هر رویکردی که مناسب ببیند پروسه درمان را انجام دهد.

اما وقتی آسیب از مرحله حاد گذر نماید و پیش از این که خار پاشنه به وجود بیاید می‌توان از ماساژدرمانی برای بهبود درد پاشنهٔ پا کمک خواهد گرفت.

حالا که در مورد ماساژدرمانی برای درد پاشنهٔ پا اطلاعاتی به دست آوردید بهتر است کمی هم در مورد خار پاشنه اطلاعات کسب نمائید:

ماساژ برای درمان درد پاشنهٔ پا و دلایل ایجاد آن!!

  • اگر اضافه‌وزن داشته باشید، شانس ما برای ابتلا به خار پاشنه پا بیشترخواهد شد.
  • با بالا رفتن سن نیز احتمال ایجاد این عارضه بالا خواهد رفت.
  • همچنین ابتلا به بیماری استئوآرتریت می‌تواند دلیلی برای ایجاد خار پاشنه باشد.

آمار به‌وجودآمدن خار پاشنه پا در مردان و زنان برابر می باشد. اما در بانوان جوان که از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده می نمایند و همچنین ورزشکاران (به‌خصوص دوندگان) که فشار زیادی را به پاشنه پا در اثر فعالیت ورزشی وارد خواهند کرد بیشتر دیده می‌شود.

در این قسمت پنج روش دیگر برای بهبود و درمان خار پاشنه پا و در ادامه یک مقاله برای آشنایی بیشتر با خار پاشنه معرفی می نمائیم.

ماساژ برای درمان درد پاشنهٔ پا و روشهای بهبود و درمان آن

ماساژ برای درمان درد پاشنهٔ پا و روشهای بهبود و درمان آن

  • استراحت

وقتی خار پاشنه به وجود خواهد آمد، زمانی را برای نشستن و استراحت اختصاص دهید تا درد کاهش یابد. ورزش‌هایی نظیر دویدن را کاهش دهید و اجازه دهید یک پزشم مشکل را ارزیابی نماید تا مطمئن شوید خار پاشنه شما قرار است خودبه‌خود از بین برود و یا باید در مورد آن اقدام جدی تری نمائید.

  • تمرینات کششی
چربی سوزی شکم با ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

انجام تمرینات ویژه فاسیای کف پا به ما کمک خواهد کرد تا در پاشنه پا انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی را که برای جلوگیری از مشکلات بیشتر به آن نیاز دارد، فراهم نماید. همچنین می‌توانید مطابق تصویر با استفاده از یک توپ تنیس، این تمرین را انجام دهید تا به بهبود وضعیت به‌خوبی کمک نماید.

  • پد مخصوص پاشنه

استفاده از  بالشتک مخصوص پاشنه پا به نرم شدن پاشنه کمک خواهد کرد تا از ایجاد خار در وهله اول جلوگیری نماید. باید مطمئن گردید که بالشتک یا پد مورداستفاده شما ضخامت کافی را داشته باشد و همچنین در بیشتر اوقات حتماً از آن استفاده نمائید. همچنین وقتی خار پاشنه به وجود آمده و در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، استفاده از پد مخصوص قادر است تا از پیشرفت آن جلوگیری نماید و به بهبود آن کمک نماید. پدهای مخصوص پاشنه را می‌توانید با راهنمایی پزشک از فروشگاه‌های کالای پزشکی تهیه نمائید.

  • روش‌های مکمل درمان

کمک‌گرفتن از یک متخصص توان‌بخشی، فیزیوتراپ، مربی حرکات اصلاحی و یا یک ماساژدرمانی کارآزموده برای کاهش درد و بررسی هرگونه مشکل بیومکانیکی در اندام تحتانی و پا می‌تواند بسیار کمک‌کننده و مهم باشد. البته توحه داشته باشید که درمانگر خود را با دقت انتخاب نمائید زیرا هر آنچه درمانگران برای بهبود خار پاشنه شما انجام می دهند نباید با روش درمانی پزشک شما تداخل داشته باشد.

  • عمل جراحي

گاهی اوقات، وقتی درد پاشنه پا بسیار مزمن گردد، جراح امکان دارد تصمیم به برداشتن خار استخوانی بگیرد. این مورد اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه ابتدا حداقل دو دوره فیزیوتراپی و تزریق کورتیکواستروئید انجام شده باشد.اما گاهی گزینه درست، جراحی می باشد.

ماساژ مناسب برای افزایش قد کودکان
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

در مجموعه آرت ماساز کلیه ماساژهای درمانی و… به صورت تخصصی انجام خواهد شد این مجموعه تخصصی دارای سال ها سابقه درخشان می باشد به همین دلیل به راحتی می توانید به این مجموعه اعتماد نمائید.

×