ماساژ برای رفع خستگی

ماساژ برای رفع خستگی

ماساژ برای رفع خستگی  : زندگی شهری، کار زیاد و فعالیت کم همگی منجر به گرفتی عضلات و خستگی بدن می‌گردند. بعضی اوقات اشخاص احساس می‌نمایند که در بیشتر مواقع خسته می باشند و انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را دارا نمی باشند. تعداد زیادی از پزشکان ماساژ درمانی را به عنوان درمانی برای بیماران مبتلا به سندرم خستگی مزمن (CFS) توصیه می‌نمایند. اگر از CFS رنج می‌برید، رایج‌ترین انواع ماساژ توصیه گشته برای بیماری شما، درمان کرانیوساکرال و میوفاسیال مناسب است. این نوع درمان با قسمت بالایی پشت، گردن و صورت شما کار می‌نماید. آموزش کامل ماساژ برای رفع خستگی بدن همچنین قادر است به سندرم خستگی مزمن کمک نماید چرا که باعث آرامش عصب و عضله می‌گردد. هدف اصلی ماساژ درمانی رفع خستگی بدن، آرام کردن و تسکین بدن می باشد، به خصوص اگر تحت استرس یا درد شدید می باشید. استرس طولانی مدت قادر است تا علائم و شدت خستگی مفرط را افزایش بدهد. در مقاله آموزش ماساژ برای رفع خستگی چند روش آسان و کاربردی را برای شما قرار بدهیم که قادر ایت تا به رفع علائم خستگی مزمن شما کمک نماید.

ماساژ برای رفع خستگی مناسب است؟

ماساژ برای رفع خستگی مناسب است؟

اگر می خواهید تا به طور کامل خستگی بدن را رفع نمائید بهتر می باشد تا هر قسمت از بدن را به طور جداگانه ماساژ بدهید. در ادامه مطلب آموزش ماساژ برای رفع خستگی، برای هر قسمت از بدن آموزشی جداگانه  توضیح داده ایم. لازم به ذکر است که اشخاص باتجربه که در این کار مهارت دارا می باشند تا ماساژ را انجام بدهند.

آموزش ماساژ صورت برای رفع خستگی
برای رفع خستگی صورت و چشم‌ها مراحل آموزش ماساژ برای رفع خستگی زیر را طی نمائید:

سرکه بخوریم یا نه؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

 مرحله 1: پیشانی خود را ماساژ بدهید

بند انگشتان خود را بین ابروهای خود قرار بدهید و آنها را به سمت خط مو حرکت بدهید. این کار را پنج بار تکرار نمائید

مرحله 2: ناحیه چشم خود را ماساژ بدهید

با پوست اطراف چشم خود خشن نباشید چرا که بسیار ملایم می باشد. با انگشت حلقه از حرکات نرم و چرخشی استفاده نمائید پنج بار تکرار کنید.

مرحله 3: گونه‌های خود را ماساژ بدهید

بند انگشتان خود را روی گونه‌های خود در نزدیکی پل بینی قرار بدهید و آنها را روی گونه‌های خود به سمت گوش کشیده شود. پنج بار تکرار نمائید.

مرحله 4: ناحیه دهان خود را ماساژ بدهید

با انگشت اشاره و وسط خود یک شکل “V” درست نمائید. انگشتان را طوری قرار بدهید که انگشت اشاره بالای لب بالا و انگشت وسط زیر لب پایین باشد. به آرامی فشار بدهید و به سمت گوش‌ها کشیده شود.

مرحله 5: چانه خود را ماساژ بدهید

کف دست خود را زیر استخوان گونه قرار داده و به سمت خط مو ماساژ بدهید.

مرحله 6: گردن خود را ماساژ بدهید

آخرین مرحله آموزش ماساژ برای رفع خستگی ، ماساژ گردن می باشید گردن را با حرکات عمودی از استخوان ترقوه به سمت صورت خود در جهت روبه‌بالا ماساژ بدهید.  تاثیر ماساژ بر روی صورت

 ماساژ برای رفع خستگی گردن چگونه است ؟

برای آموزش ماساژ برای رفع خستگی گردن اشخاص، بهتر می باشد که از روش ماساژ پشت بدن برای باز شدن عضلات گردن استفاده نمائید. زیرا ماساژ مستقیم گردن توسط شما امکان دارد به عضلات فرد صدمه زند. آموزش ماساژ پشت برای رفع خستگی و گرفتگی عضلات گردن را مرحله به مرحله طی نمائید:

  • از دوستتان بخواهید صاف و راحت روی یک صندلی بنشیند. دست‌هایتان را روی شانه‌های دوستتان گذارید.
  • دو ماهیچه را در دو طرف گردن در کنار شانه‌ها ورز بدهید. با فشار بسیار کم شروع نمائید، بعد از آن بیشتر فشار بدهید.
  • روی پشت گردن کار نمائید.
  • از دوستتان بخواهید سرش را به جلو خم نماید.
  • با یکی از دستان خود، پیشانی دوست خود را محکم نگه دارید. این به ماهیچه‌های گردن دوست شما اجازه می‌دهد تا شل شوند.
  • با انگشت شست و انگشت اول دست دیگر، دایره‌های کوچکی در پایه جمجمه ایجاد نمائید.
  • به آرامی تمام پشت گردن را فشار دهید. سر دوستتان را به حالت عادی بیاورید.
  • از تکنیک “خزیدن انگشت شست” استفاده نمائید.
  • هر دو انگشت شست را به سمت پایین فشار دهید، یکی در قسمت بیرونی هر شانه.
  • آنها را به داخل ببرید و در فواصل 0.5 اینچی (1.27 سانتی متر) محکم فشار بدهید تا هر دو انگشت شست هم‌زمان به ستون فقرات رسند.
  • شست خود را دوباره به سمت مفاصل شانه “خزیده” نمائید.
  • این حرکت را 4 یا 5 بار تکرار نمائید.
  • با یک دست روی هر شانه، قسمت بالایی پشت و شانه‌ها را ورز بدهید. دست‌های خود را دور از یکدیگر قرار دهید و به بالای بازوها ختم گردد. بعد از آن با ماساژ دادن به دو طرف گردن، روند را معکوس نمائید.
ماساژ برای درمان میگرن
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

ماساژ برای رفع خستگی و  ماساژ دست

در این قسمت به  ماساژ برای رفع خستگی دست خواهیم پرداخت که به آسانی می‌توانید آن‌ را انجام بدهید.

  1. کف دست را به سمت بالا نگه داشته، بعد از آن با پاشنه دست روی سطح را نوازش نمائید. به استفاده از حرکات هل دادن به سمت مچ دست ادامه بدهید، بعد از آن به آرامی به سمت عقب حرکت نمائید.
  2. در حالی که کف دست خود را به سمت بالا قرار خواهید داد، انگشتان خود را با دست قفل نمائید، بعد از آن کف دست شخصی را که ماساژ می‌دهید باز نمائید و بکشید. به کشش کف دست ادامه بدهید، از حرکات بادکش برای هر حرکت استفاده نمائید، بعد از آن حرکات دایره‌ای را در سراسر بدن انجام بدهید. به جای حرکات ملایم از حرکات محکم استفاده نمائید.
  3. انگشتان به همان اندازه که شکننده و استخوانی می باشند، زمانی که کاری را با دستان خود انجام می‌دهید، بیشتر کار را انجام می‌دهند. برای شروع ماساژ، کف دست را با یک دست پایین نگه دارید. از دست دیگر خود برای کار روی هر انگشت به طور جداگانه استفاده نمائید و از نوک انگشتان تا بند انگشت را نوازش نمائید. تمام انگشت را فشار بدهید و از حرکات دایره‌ای در اطراف هر مفصل استفاده نمائید. دست خود را ببندید تا یک مشت سازید و یک انگشت را بین دو دست خود قرار دهید. کشش دهید، تکان نخورید و به ماساژ انگشت شست ادامه بدهید. از فشار محکم اما ملایم روی انگشت شست استفاده نمائید و همینطور ناحیه عضلانی را در پایه ماساژ بدهید.
  4. دست را برگردانید و از انگشتان خود به عنوان تکیه گاه استفاده نمائید. سکته بین تاندون‌ها، از بین بند انگشتان شروع کنید و بعد از آن به سمت مچ دست حرکت نمائید.
  5. ماساژ را با برگرداندن و قرار دادن آن بین کف دست خود به پایان رسانید. محکم به هم فشار بدهید، بعد از آن با فشار رها نمائید و دست خود را به آرامی از انگشتان خارج نمائید. دست باید شل بوده و می‌توانید همان مجموعه مراحل را برای دست دیگر تکرار نمائید.
گزارش برگزاری دوره پداگوژی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

برای مطالعه بیشتر : ماساژ شکم برای رفع یبوست

×