بهترین نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک

بهترین نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک

بهترین نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک چه خواهد بود؟

شما هر نوع عمل جراحی پلاستیکی که انجام بدهید، برای دستیابی به نتیجه بهتر باید یک سری اقدامات پیش و بعد از عمل انجام بدهید که ماساژ لنفاوی هم یکی از این اقدامات می باشد. ماساژ لیپوماتیک با ماساژ معمولی تفاوت خواهد داشت؛ در ماساژ معمولی ماهیچه‌ها هدف قرار خواهند گرفت ؛ در صورتی که در ماساژ لیپوماتیک برای بهبود بخشیدن عملکرد سیستم لنفاوی، پوست را هدف قرار  خواهند داد.

سیستم لنفاوی متشکل از مجموعه‌ای از کانال‌ها می باشد که در همه ی بدن جریان خواهند داشت و به غدد لنفاوی بزرگ‌تر منتهی خواهند شد. عملکرد سیستم لنفاوی شامل حمل لنف در بدن (مایعی حاوی گلبول‌های سفید خون که با عفونت مبارزه می‌نماید) و پاکسازی بدن از سموم، مواد زائد و مواد ناخواسته می باشد. حال چرا این ماساژ بعد از عمل جراحی زیبایی شکم انجام می‌‎گردد؟

بهترین نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک  و چندوقت یک بار باید انجام می گردد؟

دوره نقاهت هر بیمار متفاوت می باشد؛ اما بیشتر پزشکان به بیماران خود توصیه می‌نمایند که درمان ماساژ لنفاوی خود را چند روز بعد از جراحی شروع خواهند کرد تا بتوانند بهترین و سریع‌ترین نتایج را به دست خواهند آورد. در بیشتر مواقع ماه اول ریکاوری پیشنهاد می‌گرئد که بیماران یک یا دو بار در هفته یک جلسه یک ساعته ماساژ لنفاوی خواهند داشت. بعد از ماه اول جلسات ماساژ به نیم ساعت در هفته کاهش پیدا می‌نماید.

لازم به ذکر است که ماساژ لنفاوی با تخلیه لنفاوی تفاوت خواهد داشت؛ در این نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک هیچ مایعی تخلیه نمی‌گردد و محل برش هم لمس نخواهد گشت. در این روش فقط به سادگی مایع اضافی به سمت غدد لنفاوی ماساژ داده خواهد شد. به این خاطر با این ماساژ گردش مایع در سیستم لنفاوی تسهیل می گردد و تورم هم کاهش پیدا خواهد کرد.

ماساژ میوفاشیال
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

برای مطالعه بیشتر : ماساژ شکم برای رفع یبوست

بهترین نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک و چه زمانی باید ماساژ لنفاوی را آغاز نمائیم؟

بهترین نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک و چه زمانی باید ماساژ لنفاوی را آغاز نمائیم؟

معمولا توصیه خواهد شد ماساژ لنفاوی را از هفته دوم بعد از جراحی شروع نمائید. این زمان برای شروع ماساژ ایده‌آل می باشد؛ چرا که در هفته دوم دیگر کبودی از بین  می رود و درد زیادی هم ندارید. تعداد جلسات ماساژ برای هر شخص باید با توجه به میزان تورم شکم و نیاز بیمار تعیین گردد. معمولا در کل سه تا پنج جلسه ماساژ لازم می باشد.

تاثیر ماساژ بر روی صورت

بهترین نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک و اهمیت آن چیست ؟

وقتی که عمل جراحی انجام خواهید داد با یک سری عوارض نظیر ورم کردن جای زخم مواجه خواهید گشت؛ دلیل بروز چنین مشکلاتی ایجاد اختلال در سیستم لنفاوی بدن می باشد. وقتی که مسیر لنف‌ها در بدن مختل گردد، مایعات در آن محل جمع می‌گردند و بدن ورم می‌نماید. وقتی که پزشک برای استخراج بافت چربی از ابزار خود زیر پوست بیمار استفاده می‌نماید توده‌هایی در بدن شخص ایجاد می‌گردند که در نهایت منجر به ورم کردن جای زخم می‌گردند. درحالی که پس از جراحی بیمار ماساژ دریافت نفرماید، پس از مدتی این مایعات زیر پوست سفت می‌گردند.

ماساژ لنفاوی چطور چنین مشکلی را رفع می‌نماید؟ در اصل ماساژورهای حرفه‌ای برآمدگی‌ها و بخش‌های ورم کرده بدن را به شکلی ماساژ خواهند داد که لنف‌ها به داخل مجرای لنفاوی هدایت گردند. در بیشتر مواقع حتی پس از چند بار ماساژ قادر خواهید بود تا نتایج خوبی را با این درمان دریافت نمائید. بیشتر بیماران برای خارج کردن مایعات اضافی به حدود یک تا دو ماه درمان لنفاوی نیاز خواهند داشت؛ با این وجود حتی پس از نخستین درمان هم قادر خواهید بود تا انتظار بهبودی و بهتر شدن برآمدگی‌های روی بدن را دارا باشید.

طب سوزنی
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

یکی ازخطرهای عدم توجه به ورم‌ های بعد از عمل این می باشد که احتمال خواهد داشت تا بیمار با عارضه‌ ای به نام فیبروز مواجه گردد. فیبروز باعث خواهد شد برآمدگی‌ های بدن برای همیشه سفت گردند.

بهترین نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک و فواید آن

مزیت‌های ماساژ لنفاوی پس از عمل لیپوماتیک شامل موارد زیر می باشد:

  • اشخاصی که تصمیم دارند نتیجه بهتری از جراحی دریافت نمایند؛ قادر خواهند بود تا ماساژ لنفاوی را امتحان نمایند؛ چرا که پس از انجام این ماساژ دیگر از گرفتگی بافت‌های شکم خبری نمی باشد و همین دلیل باعث خواهد شد تا ورم بدن کم شود.
  • می‌دانید که وجود ورم و التهاب در جای زخم امکان دارد تا خطر ابتلا به عفونت را افزایش خواهد داد؛ به همین دلیل با انجام ماساژ لیپوماتیک قادر خواهد بود تا این خطر را تا حد زیادی کم نماید؛ همینطور ایجاد عفونت در بدن روی زخم شکم شما فشار ایجاد می‌نماید و همین موضوع قادر است تا درمان شما را کندتر نماید.
  • می‌توان گفت ماساژ لنفاوی، روشی برای مبارزه با عوارض بعد از عمل می باشد؛ عوارضی نظیر ورم، کبود شدن بدن، دردهای بدن بعداز عمل، سفت شدن برآمدگی‌های بدن و…
  • با انجام ماساژ لنفاوی جریان خون شما بهبود پیدا می نماید و گردش لنف ساده‌تر صورت خواهد گرفت، به این ترتیب فرآیند درمان با سرعت بیشتری طی خواهد گشت.

بهترین نوع ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک و روش انجام آن

بهترین روش انجام ماساژ لنفاوی این می باشد که به یک متخصص ماساژ مراجعه نمائید. ماساژورهای حرفه‌ای در جریان هستند که باید دقیقا چه کاری انجام بدهند؛ برای نمونه آن‌ها می‌دانند چه قسمتی از بدن نیاز به ماساژ دارد و دقیقا باید چه‌قدر فشار روی شکم ایجاد نماید. با این وجود ممکن است تا شما عزیزان بخواهید ماساژ لنفاوی را خودتان در خانه امتحان نمائید؛ در چنین حالتی نیاز به یک راهنمای دقیق دارید.

بهترین ماساژ برای لاغری چیست؟
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

پیش از انجام ماساژ لنفاوی باید دقت داشته باشید که برای ماساژ پوست همیشه باید از فشار کم استفاده نمائید و پوست خود را به سمت بالا ماساژ بدهید. اگر در زمان ماساژ دادن قادر خواهید بود تا عضلات زیر پوست خود را احساس نمائید، به این معنی می باشد که بیش از حد به پوست خود فشار آورید.در اکثر مواقع باید ماساژ را از دورترین نقطه به محل جراحی شروع شده و بعد از آن به سمت پایین حرکت نمائید. همچنین باید هر مرحله را به اندازه 10 تا 15 بار تکرار گردد. در ادامه بهترین روش انجام ماساژ لنفاوی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد:

  • ابتدانخست فرورفتگی بالای ترقوه خود را با دو انگشت (معمولا از انگشت اشاره و انگشت وسط استفاده می‌کنند) لمس نمائید.
  • دو انگشت خود را به سمت بالا و روی گردن حرکت بدهید (این کار باید به آرامی انجام  گردد.)
  • در مرحله بعد باید دو انگشت خود را به سمت سینه حرکت بدهید.
  • حالا به نوبت به پوست زیر بغل خواهید رسید؛ در این قسمت هم باید درست نظیر گام‌های پیشین با انگشتان خود پوست زیر بغل را ماساژ بدهید.
  • اکنون باید ران را به سمت زانو ماساژ دهید. مراقب باشید که در هیچ یک از مراحل ذکر  گشته روی پوست خود فشار زیادی ایجاد نمائید.
×