کاهش قند خون با ماساژ

کاهش قند خون با ماساژ

کاهش قند خون با ماساژ : بر طبق گفته یک متخصص طب سنتی درمان‌های طب سنتی تنها قادر خواهند بود تا به کنترل دیابت کمک نمایند و در اصل نقش مکمل را خواهند داشت.

و طب سنتی فقط به درمان دیابت کمک خواهد کرد اما اینکه با طب سنتی بتوانیم دیابت را صددرصد درمان نمائیم تصوری اشتباه می باشد به همین دلیل مبتلایان به دیابت نباید داروهای شیمیایی خود را قطع نمایند.

درمان‌های طب سنتی برای کنترل دیابت کمک کننده هستند تا مقدار داروی شیمیایی مصرفی بیمار یا انسولین تزریقی کاهش پیدا نماید البته این میزان کاهش را باید پزشک تعیین کند؛ در طب سنتی گیاهان زیادی وجود دارند که می‌توانند قند خون را کاهش بدهد، اما پایین آمدن قند خون به معنای درمان دیابت نمی باشد، درمان زمانی اتفاق خواهد افتاد که شخص بیمار بدون مصرف داروهای شیمیایی یا گیاهی قند خونش در محدوده طبیعی باشد.
در دیدگاه طب سنتی دیابت با سبک زندگی، تغذیه و عملکرد دستگاه گوارش ارتباط نزدیک خواهد داشت به همین دلیل، با اصلاح رژیم غذایی اشخاص قند خون آن‌ها هم به میزان زیادی کنترل خواهد شد. ( چربی سوزی شکم با ماساژ )

در هم خوری ممنوع
 متخصصان طب سنتی تأکید کرند: یک راهکار بسیار مؤثر در کنترل فشار و قند خون، کبد چرب و بیماری‌های متابولیسم نظیر دیابت پرهیز از در هم خوری می باشد، در هم خوری به این معنی خواهد بود  که در یک وعده غذایی شخص بیمار چندین غذای متنوع را در کنار هم میل کند، به همین دلیل بهتر است که در هر وعده غذایی یک نوع غذا با آرامش کامل و بدون مخلفات خورده تا غذا به خوبی هضم گردد و از ابتلا به بیماری‌های ذکر شده در امان باشد.

تاثیر ماساژ درمانی برای اوتیسم
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

کاهش وزن به درمان دیابت بسیار کمک خواهد کرد، به همین دلیل مبتلایان به دیابت که به اضافه وزن یا چاقی دچار می باشند باید وزن خود را کم کنند؛ خوب جویدن غذا هم کمک خواهد کرد تا در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های گوناگون از جمله دیابت مؤثر باشد.

کاهش قند خون با ماساژ بدن
کاهش قند خون با ماساژ بدن

ماساژ عمومی بدن به ویژه ناحیه شکم، پشت و اندام‌ها در کاهش قند خون بسیار تاثیرگذار خواهد بود، ماساژ عمومی بدن علاوه بر کاهش قند خون می‌تواند تعداد زیادی از فاکتورهای خونی را هم اصلاح نمابد، پیشنهاد ما به  مبتلایان به دیابت به طور منظم و هفتگی ماساژ عمومی آرام‌بخش را در برنامه خود داشته باشند.

در ضمن طب سنتی علاوه بر کمک به درمان دیابت در بهبود عوارض ناشی از دیابت مانند زخم‌های دیابتی هم بسیار مؤثر و تاثیرگذار خواهد بود در طب سنتی توسط اصلاح تغذیه، درمان‌های موضعی، داروهایی برای پانسمان زخم و زالو درمانی می‌توانیم به بهبود زخم پای دیابتی و جلوگیری از قطع شدن عضو کمک نمائیم.

×