فواید ماساژ لومی لومی

فواید ماساژ لومی لومی

فواید ماساژ لومی لومی چیست؟

فواید ماساژ لومی لومی : ماساژ لومی لومی مخصوصاً برای اشخاصی که می‌خواهند اختلالات جسمی نظیر سفت شدن شانه‌ها و کمردرد را بهبود بخشند، افرادی که می‌خواهند تورم و سفتی را بهبود بخشند و اشخاصی که دوست دارند قدرت درمانی طبیعی خود را بهبود بخشند و به سلامت و زیبایی خود کمک نمایند توصیه می گردد. از فواید لومی لومی ماساژ می‌توان به موارد زیر اشاره نمائیم:

  • فواید ماساژ لومی لومی و رفع تنش عضلانی

ارائه‌دهنده ماساژ لومی لومی با یک محرک عمیق و قوی، سفتی عضلات را به طور دقیق ماساژ خواهد داد و از بین می‌برد،به همین خاطر در بین اشخاصی که از سفت شدن شانه‌ها و کمردرد رنج می‌برند بسیار محبوب می باشد. با شل کردن کامل ماهیچه‌های سفت توسط ماساژ درمانگر، می‌توانید انتظار داشته باشید که از ضعف عضلانی خلاص گردید.

  • فواید ماساژ لومی لومی و بهبود متابولیسم

ماساژ لومی لومی تورم را از بین خواهد برد و متابولیسم را تقویت خواهد کرد. با شل کردن کل بدن، گردش خون را بهبود و جریان لنفاوی را بهبود خواهد داد، در نتیجه تورم بافت‌ها و اندام‌های گوارشی رفع گشته و متابولیسم بدن به بهترین شکل تنظیم خوهد شد.

  • فواید ماساژ لومی لومی و کاهش خستگی و کوفتگی بدن

این نوع ماساژ یک محرکی محسوب می‌گردد که وضعیت نامطلوب و خستگی عضلانی را تسکین خواهد داد ذهن (روح) و بدن (جسم) را آرام می نماید و شما را به خواب عمیق دعوت خواهد کرد.

ماساژ لومی لومی همینطور قادر است تا به سفت شدن شانه‌ها، گردن یا پشت در اثر نشستن پشت میز کمک نماید و همینطور برای گرم کردن ماهیچه‌ها قبل از باشگاه یا به عنوان بخشی از ریکاوری پس از تمرین استفاده خواهد شد.

  • فواید ماساژ لومی لومی و بهبود گردش خون

اجرای ماساژ لومی لومی بر روی ناحیه‌ای از بدن، نوعی اثر موج دار در امتداد پوست ایجاد می نماید، نظیر امواج، که لیل بالا رفتن سرعت خون رسانی به ناحیه آسیب دیده می گردد. با افزایش جریان خون، عضله مورد نظر سرعت بیشتری برای تحویل خون تازه با سطوح بالاتر اکسیژن و مواد مغذی دریافت خواهد کرد، که هر دو برای بازیابی و التیام عضلات ضروری می باشند.

  • فواید ماساژ لومی لومی و تقویت سیستم لنفاوی

ماساژ لومی لومی امکان دارد به بدن ما در مبارزه با عفونت کمک نماید چرا که  این ماساژ سیستم لنفاوی را تقویت می‌نماید که مسئول ایمنی بدن ما می باشد و وظیفه آن محافظت از ما در برابر انواع بیماری‌ها است. سیستم لنفاوی علاوه بر مبارزه با عفونت، مایع لنفاوی را از بافت‌های بدن به داخل خون منتقل می نماید و مواد زائد و سموم بدن را دفع می‌نماید. با کاهش مقدار مایع لنفاوی در بدن، عضلات قائر خواهند بود تا عملکرد مطلوبی داشته باشند و پس از تمرین احساس سنگینی نخواهد کرد

  • فواید ماساژ لومی لومی و افزایش انعطاف پذیری

ماساژ لومی لومی همینطور قادر است تا با آزاد کردن تنش و مایعات عمیق در ماهیچه‌ها برای افزایش متابولیسم بافت، درد و استرس را در بدن تسکین دهند. همینطور می‌تواند به ماهیچه و هزاران فیبر آن کمک نماید تا شل شوند و کشش کمتری داشته باشند، درنتیجه به طور قابل توجهی انعطاف پذیری همسترینگ را افزایش خواهند داد.

ماساژ درمانی راهی برای آرامش جسم و روح
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

برای مطالعه بیشتر : جنبه‌های ماساژ یومی هو

فواید ماساژ لومی لومی و تکنیک‌های آن

فواید ماساژ لومی لومی و تکنیک‌های آن

در ماساژ لومی لومی، تکنیک‌های ریتمیک منحصربه‌فردی نظیر استروک، ویلی ویگلی، آرناپرس، آرنا افراج، دو زانو، لومی لومی هولا و… وجود دارد. ویژگی اصلی آن این می باشد که با ریتمی خوب با توجه به جریان طبیعی نظیر امواج و باد در اجرای ماساژ استفاده گردند. این روش درمانی زنده که برای مدت طولانی در هاوایی رواج داشته است،در حال حاضر بعضی اوقات با تکنیک‌های ماساژ سوئدی نظیر افلوراژ و پترا سرج  Petra Surge ترکیب خواهد شد.

  • سکته یا استروک stroke

این تکنیک برای ضربه‌های شوک دهنده در حین اعمال فشار با استفاده از کف دست یا آرنج بازو اجرا میگردد.

  • ویلی ویگلی Weely Wiegly

این تکنیکی می باشد که از کف دست یا آرنج بازو برای چرخش از یک طرف به سمت دیگر استفاده می نماید.

  • آرنا افلوراژ Arna Effleurage

این تکنیک با استفاده از قسمت نرم ساعد، روغن به کل بدن مالیده خواهد شد.

  • لومی لومی هولا Lomi Lomi Hula

این تکنیک برای شل کردن ماهیچه‌ها با لغزش روی پشت در یک حرکت دایره‌ای با قسمت‌های نرم هر دو بازو استفاده خواهد شد.

  • آرناپرس Arnapress

این تکنیک از قسمت نرم ساعد برای سرخوردن هنگام اعمال فشار استفاده می نمایند

  • آرنج دبل Double elbow

این تکنیک برای از بین بردن سفتی عضلات در حالی که ساعد هر دو بازو را در تماس نزدیک قرار خواهند داد و برای سر خوردن فشار وارد می نمایند.

تعدادی از نوع های جدید در ماساژ  لومی لومی Lomi Lomi  نظیر سنگ‌های داغ، مانورهای کایروپراکتیک، ماساژ سوئدی یا حرکات بازو روان گنجانده شده  اینها عمدتاً تغییراتی از Lomi Lomi اصلی می باشند که در هاوایی انجام می گردد ماساژ لومی لومی در برخی موارد اکنون مستلزم استفاده از تمرینات تنفسی، مدیتیشن، آرامش و درمان طبیعی از طریق استفاده از داروهای گیاهی می باشد.

ارائه خدمات تخصصی ماساژ
بیشتر بخوانید
هنر ماساژ ایران آموزش ماساژ

جنبه مهمی که ارزش زیادی به ماساژ درمانی لومی لومی اضافه می نماید، یادگیری بخشش و رها کردن همه رنجش‌ها می باشد. این امکان دارد وجود دارد که مفهومی عجیب به نظر برسد، با این حال حتی روان‌شناسان بیشتر به همین خاطر در کلینیک‌های مدیریت درد در دنیای غرب کار خواهند کرد. تنش‌ها و استرس‌ها تأثیر منفی بر بدن خواهند داشت، و ما به طور طبیعی دچار تنش و نگرانی در مورد مشکلات زندگی خود می باشیم. گردن درد یک مثال بارز می باشد، جایی که استرس بیشتر باعث ایجاد تنش در گردن و شانه‌ها می‌شود و باعث درد ثانویه می‌گردد. شادی یک عنصر ضروری برای بهتر زیستن ما می باشد، اغلب به ما این امکان را خواهد داد که با استرس و زحمت‌های روزانه به روشی سالم‌تر کنار بیاییم.

اغلب، و با دلایل خوب، ماساژ لومی لومی به عنوان “ماساژ دست‌های دوست داشتنی” شناخته خواهد شد. این یک راه عالی برای کاهش استرس و آرامش منظم می باشد، و حتی بهتر است به عنوان یک مراسم عالی برای یک زوج. این ماساژ را ممکن است بتوان با خواندن شعر یا ادبیات دیگر برای یکدیگر به عنوان مراسمی عاشقانه ترکیب کنیم که شما را از اقیانوسی از فعالیت‌های کلیشه‌ای و روزمره دور می نماید.( ماساژ لاغری )

.

×